Google geeft virusmelding, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ablokl34

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2005
Ik zit momenteel op de pc van mijn pa. Als hij een zoekterm via Google ingeeft, zoekt Google inderdaad en geeft hij wat resultaten. Als ik daarna op de gevonden sitelink klik, komt er een Google-scherm dat meldt dat de pc een virus bevat. Er moet dan (steeds een ander) een verificatiecode worden ingetypt (dat wordt gegeven onder het invulvakje), waarna ik wel verder kan.
Ik heb vele virusscanners er over heen gehaald, maar vind niets. Ik krijg het ook niet weg op een andere manier.

Wie kan me helpen, mijn vader te helpen.?

:(

Dat komt doordat je Pa een proxy gebruikt. Schakel proxy eens uit in IE. Je zult zien dat Google die melding dan niet meer geeft. :)

Das snel!

Bedankt voor je supersnelle reactie !
Hoe schakel ik die proxy preceis uit?:eek:

Extra > Internet-opties > Verbindingen > LAN-instellingen > vinkje verwijderen voor "Een proxy-server voor het LAN-netwerk gebruiken"> OK.

Of, als je vader per se met een proxy wil surfen:
In IE vink je aan dat proxy voor LAN gebruikt moet worden.
Klik dan op de knop "Geavanceerd".
En vul achter "Proxyserver niet gebruiken voor adressen die beginnen met..." bijvoorbeeld www.google.nl of www.google.com (of beide) in.
In dat geval wordt wel normaal een proxy gebruikt, alleen niet bij Google. (Kan handig zijn omdat bijv. sommige banken proxy vereisen voor internetbankieren.)

Bedankt goeroe

Enorm bedankt voor je snelle en 'rake' oplossing!
Ook en vooral ook namens mijn vader
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan