Google linkt door

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Pff.. Er is er weer eentje... Ik heb de vorige keer mijn comp opnieuw geinstalleerd (win 7), maar het kan toch niet zo zijn dat een virus het kan winnen. Wie kan me helpen dit probleem te tekkelen?

Als ik in google een willekeurig zoekwoord typ, dan schakelt de zoekmachine (na klikken op 'zoeken') door naar search.nl.bookmarky.com.
Bijgaand probleem is dat windows security centre uitgeschakeld is door dit virus. Ook windows defender start niet.

Ik heb al het eea ondernomen; maar ik kan het niet winnen...
Microsoft essentials wordt automatisch door dit virus afgesloten; is ook niet opnieuw te installeren.
McAfee vindt geen virus.
Malwarebytes vindt niets.
Ccleaner gedraaid.
TDSSkiller gedraaid; niets gevonden.
Internet explorer verwijderd en weer teruggezet (in mozilla overigens hetzelfde probleem).
Superantispyware vond eea; verwijderd. Maar het probleem bleef. Nu vindt superantispyware niets meer; probleem is er nog steeds.
Online virusscanners van housecall, eset en f-secure vinden niets.
Service security centre kan worden ingeschakeld, maar na opnieuw opstarten is deze weer uitgeschakeld.

Bovenstaande acties zowel 'gewoon' als in veilige modus gedaan.

Wie o wie heeft een suggestie dit probleem te tekkelen. Ik wil niet weer verliezen van een virus.

Staat het virus niet in msconfig? Bij services of opstarten. De kans is groot dat het niet zo is maar je kan altijd proberen.

Succes

Start je PC op in veilige modus.
Zorg dat je geen verbinding met het internet maakt.
Laat je antivirus and malware programma's daarna nog eens scannen.

Tardis

Thanks..
Zoals ik beschreven had: alle acties zowel gewoon, alsmede in veilige modus. Beide 2 keer zelfs.
En helaas.. Bij msconfig had ik alles reeds uitgezet. Maar daar stond ie niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan