Google Mail, map Alle berichten? Kopie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn mailprogramma haalde ik de mail van de google-server op.
Echter, ik vind in mijn mailprogramma (en ook via webmail van google) de map "Alle berichten".
Terwijl ik bijvoorbeeld de map "Verzonden items" al heb leeggemaakt en gearchiveerd, lijkt het er op dat deze berichten nog wel in de map "Alle berichten" zitten.
Zijn de berichten in de map "Alle berichten" een kopie van de andere mappen en wordt er dus dubbel zoveel opslagruimte gebruikt?

Halo Guido. Het zit iets anders in elkaar en vaak verwarrend. Gmail maakt geen gebruik van mappen. In Gmail worden labels gebruikt in plaats van mappen, zodat je je berichten efficiënter kunt indelen. Op deze pagina klikje wordt je doorverwezen naar meer relevante artikelen. Ja en soms werken dingen niet zoals je zou willen en ontbreekt de logica hierachter. Maar door het e.e.a. door te lezen ga je het wel begrijpen zo is mijn ervaring.

De uitleg van Google is helder en duidelijk. Maar hoe zit het dan in offline-mails, in je mailclient dus?

Op de een of andere manier kan ik niet meer in mijn gmail-pagina komen (om het wat correcter te zeggen: de mail binnen Google Apps (niet business) van mijn eigen domein). Ik krijg meldingen over een conflict en als ik dat wil oplossen, volgt een "invalid request" of zoiets.
Omdat ik niet in mijn gmail-pagina kan komen, bekijk ik de mail dus in mijn mailclient Thunderbird. Daar is dus nog een lege map aanwezig met "Verzonden berichten" en een map met "Alle berichten" en ook lege berichten.
In Thunderbird zijn het dus wel mappen, toch?

Dat probleem kan ik natuurlijk niet oplossen, maar wellicht kun je hier verder mee. Ik gebruik een google apps-account.

En/of met die offline mails moet je wellicht een app installeren zoals ik hier begrijp. Of te wel Gmail offline instellen voor Google chrome.

Probeer hier eens je gelijk te halen. Wat een gedoe he. En ja thunderbird werkt met mappen. Heb je de nieuwste versie van thunderbird ik geloof dat ze nu op 24 zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan