• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google maps in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekR

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Beste helpers,

Mijn uiteindelijke doel is om een plaatje van google maps in excel te krijgen. Normaal gesproken zou ik de locatie opzoeken, een printscreen bijsnijden en deze in het document plakken.
Er gaan straks veel gebruikers met het bestand werken, waarbij de locatie elke keer verandert. Het nadeel van bovenstaande methode is dat het plaatje niet even groot wordt en dat er eenvoudig iets mis kan gaan, bijv. verschaling of kwaliteitsverlies door te klein plaatje en daarna vergroten.

Omdat de handeling zovaak voorkomt wil ik graag dat google maps direct in excel zit, zodat we straks alleen de locatie hoeven in te typen (of eventueel op te zoeken, dat is ook geen probleem).
In onderstaande link heb ik al een aantal tips gevonden, het laatste stapje lukt me echter niet. (Ik weet ook niet of dit mogelijk is).
De twee beperkingen aan onderstaande documenten voor mij zijn:

-De functies van google eromheen: Het liefst wil ik alleen de achtergrond. Het lukt me echter niet om dit op een of andere manier weg te krijgen. Ook niet door er simpel een wit vierkant voor te plakken. Het gaat me vooral om de zoomschaal en het streetview poppetje aan de linkerkant.
- Het tweede en misschien nog wel lastigere probleem voor mij is dat ik google maps niet op de gewenste plaats krijg.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...s-integreren-in-MS-Excel?highlight=maps+excel

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan