• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google Maps koppelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

machielv

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Berichten
54
Heb een bestand met plaatsnamen en googlemaps coordinaten.

Wens nu de coordinaten te koppelen aan de plaatsnamen en =hyperlink werkt niet om het bestand als pdf te gebruiken met werkende links.

Heb voorbeeld bijgevoegd.

Hoop dat iemand mij kan helpen dit automisch te kunnen doen.

gr.
Machiel
 

Bijlagen

  • Link Plaatsen.xlsx
    17,4 KB · Weergaven: 111
Werkt je voorbeeld link nu wel of niet als je naar PDF converteerd? Bij mij namelijk wel, maar komt uit in eede ipv aardenburg (1 km afwijking)
 
Hier werkt het ook. Kom in Ede uit. Van Excel naar PDF met Acrobat pro. Wellicht dat een simpele pdf printer niet werkt? Wat gebruik je.

Ron
 
Hier werkt het ook. Kom in Ede uit. Van Excel naar PDF met Acrobat pro. Wellicht dat een simpele pdf printer niet werkt? Wat gebruik je.

Ron

Ja het werkt bij mij wel maar mijn vraag is hoe kan ik die koppeling automatisch aanmaken tussen plaats en coördinaten.

Machiel
 
Zoiets:

Code:
Sub hyper()
    For Each cell In Range([b2], [b90000].End(xlUp))
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=cell.Offset(0, 17), Address:=cell.Offset(0, 4).Value, TextToDisplay:=cell.Value
    Next cell
End Sub
 
Zoiets:

Code:
Sub hyper()
    For Each cell In Range([b2], [b90000].End(xlUp))
        ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=cell.Offset(0, 17), Address:=cell.Offset(0, 4).Value, TextToDisplay:=cell.Value
    Next cell
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan