google met ongewenste (ranzige) zoekresultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric wilson

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Goedemiddag,

Ik had eerder een account hier maar de naam er van ben ik kwijt, dus vandaar een nieuwe.

Met de zoekfunctie heb ik geprobeerd mijn vraag opgelost te zien alleen dat is nog niet gelukt.

Wanneer ik google gebruik verwijst hij zichzelf naar allerlei ranzige zoekresultaten. Google is hierdoor vrijwel onbruikbaar. Al doet hij dat niet bij alle zoekopdrachten. Voorbeeld: ik zoek op "computer" en dan krijg ik allerlei resultaten met 'fat women sex' en meer van die onzin. Maar als ik zoek op 'woning' kan het zijn dat ik wel normale resultaten krijg. Soms verwijzen die op het eerste gezicht normale resultaten dan weer naar allerlei ongewenste sites. Bij andere zoekmachines zoals vinden.nl of de zoekmachine van msn heb ik hier geen last van. Ook als ik bijvoorbeeld in de browserbalk naar 'nu.nl' wil om het nieuws te lezen verwijst hij mij door naar google met de bekende ranzige resultaten.

Ik heb een lading spyware programma's gebruikt en er ook weer afgegooid. Ik heb nu Ad-Aware 2007 en Norman viruscontrol en bijbehorende firewall. Wat me opvalt is dat ik bij het opstarten niet meer het groene "opstart schermpje" van Norman krijg.

Ik heb enkele maanden last van dit probleem alleen wordt het steeds erger (zoals de recente verwijzing van nu.nl naar google met ranzige resultaten.

Zouden jullie mij alsjeblieft advies willen geven wat te doen? Mijn dank is groot.

Ik raad je alleen dit programma nog aan:

www.superantispyware.com en dan de free versie.

Werkt dit niet dan zal je een Hijackthis log moeten maken met het programma Hijackthis en deze posten op www.nucia.eu of www.hijackthis.nl
Ik adviseer de laatste.

Experts aldaar zullen het log analyseren en jou verder helpen.
Alle info over het programma en waar te krijgen en hoe een log te maken en te plaatsen kan je op deze sites vinden. Registratie aldaar is eenmalig en net zoals hier gratis!

Succes!

Bedankt voor de reacties. Ik heb beide programma's geprobeerd alleen zowel bij deze programma's als ook bij een scan van mijn Norman viruscontrol stopt hij na even scannen. Dan loopt hij vast en krijg ik een bericht in de zin van "Er is een fout opgetreden, dit programma moet worden afgesloten, excusses voor het ongemak"..

Ik kan dus niet tot het eind toe scannen.. hoe zou ik dit kunnen verhelpen of omzeilen en wat is hier de oorzaak van?

Hallo,

misschien een iets simpelere oplossing, heb je google's SafeSearch filtering al geprobeert?

ga naar google.nl -> voorkeuren, en dan bij "SafeSearch filtering" handmatig of streng laten controleren mocht dat nog niet zo zijn.

Ik kreeg van de watchdog een verzoek om even op mijn vraag te reageren. Bij deze. MrCorpe's suggetsie heb ik geprobeerd maar dat werkt niet. Omdat ook bijvoorbeeld via andere sites naar google met die resultaten linken (zoals via nu.nl).

Verder heb ik het onderdeel "lees dit eerst" voor de HiJack log gelezen en mijn pc gedefregmenteerd. De problemen zijn niet weg maar de pc is wel ineens sneller. Nu ga ik de laatste restanten van "lees dit eerst" lezen en uitvoeren en dan zal ik op de door Ton52 aangewezen plek de log plaatsen.

Update: De HijackLog procedure loopt. Ik post weer als er meer bekend is (als daar behoefte aan is).

Mijn probleem is door de mensen van het Bluemedicine forum (zie links van Ton52) zoals het nu lijkt opgelost. Ik heb een zeker bestandje moeten verwijderen die de boosdoener was. Voor de procedure kunt u kijken op het forum (via de link van Ton52).

Heel erg bedankt voor alle reacties en speciale dank voor Ton52.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan