Google Meta description text uitsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breaky623

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Hallo,

Bij een website van mij pakt Google tekst uit de footer. Dus in de meta decription zie je een copyright en bijvoorbeeld ´Ontwikkeld door Breaky623´.

Dit terwijl de meta description wel is aangegeven in de head. Dit doet google alleen als je een url intypt. (www.domein.nl/test.php) en als je via een zoekwoord zoekt dus bijv. 'domein' dan pakt Google de meta description tag wel prima.

Mijn vraag is nu dus? Waarom is dit verschillend terwijl wel het dezelfde pagina is. En hoe zou ik eventueel die footer tekst kunnen uitsluiten?

Groetjes en alvast bedankt!

Met <meta copyright> doet Google niets.
<title> en <meta description> neemt Google voor een flink percentage mee in de ranking, zolang er herkenning is in de content.
Uiteraard neemt Google de content zelf ook mee in de ranking. Verder worden er nog heel veel dingen meegewogen in de ranking, bijvoorbeeld: hoe uniek is het onderwerp van de website, hoeveel bezoekers heb je, enz, enz.

Wat ideetjes...

1) gebruik JS zodat een linkje niet wordt geindexeerd
<script language="Javascript">
document.write('<a href="http://www.domein.nl">Mijn website</a>');
</script>

2) gebruik "nofollow" zodat een linkje niet door google wordt gevolgd (maar wel geindexeerd)
<a href="inloggen.php" rel="nofollow">Aanmelden</a>

3) gebruik <noindex> (of JS) zodat tekst niet wordt geindexeerd
<noindex>Dit is een leuke website</noindex>

Let op: als je linkje op een andere website staat wordt het alsnog geindexeerd.

Laatst bewerkt:
meta tags

google kijkt meestal naar de meta tags als je die in je header zet help je google een beetje met zoeken.
het ziet er uit als dit <meta name="description" content="(samevatting van wat er op je website te vinden is)">
hopelijk heeft dit een beetje geholpen anders kan je altijd ff kijken op *KNIP* :)
als je er niet uit komt

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nizaris,
welkom op Helpmij.nl.:)
Ik heb de link verwijderd, er mag niet zomaar reclame gemaakt worden. Gezien je deze elk van jou berichten plaatst, is het puur om reclame voor die site te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan