Google probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathan84

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Berichten
9
Hallo,

Ik heb enkele dage geleden ontdekt dat mijn PC opgezadelt zat met, jawel, 15 trojaanse paarden. Nu krijg ik nog regelmatig v mijn antivirus (antivir) de mededeling dat hij er nog een ontdekt. Het zijn wel altijd dezelfde: TR/Dldr.small.VQ.

Sindsdien is mijn google.be page gehijackt: bij eender wel woord ik zoek krijg ik steeds dezelfde antwoorden weer. (smartpages, freedictionnary, adult links,...)

Ook heb ik gemerkt dat mijn firewall bepaalde mappen laat starten zoals C:/docume~1/jonath~1/locals~1/temp25.tmp en het is nl in die mappen dat de virussen zich steeds bevinden.

Het probleem is nu dat ik die mappen niet vind en ze dus ook niet kan verwijderen.

Heeft iemand een antwoord op mijn probleem of kan iemand mij op de goede weg brengen.

(antivir, kerio firewall, spybot, ad-aware, MS antispyware spysubstract en CWshredder helpen niet :( )
 
dank u voor het snelle antwoord...
Maar euh..hoe maak ik zo een hijack log aan? Gewoon een log van mijn antivir plaatsen van de detectie van het virus?

dank u
 
Oeps neen, even te snel geantwoord...
Nu zie ik op de site van antispyware offensief dat er een programma HijackThis is..dus van dat programma stuur ik dan een log op??
 
heel vriendelijk bedankt.

Ik heb mijn log opgestuurd naar ASO en heb daar ontdekt dat daar ook iemand zit met het zelfde probleem. Dat verzacht toch al een beetje de pijn. Als het opgelost geraakt is de pijn zelfs helemaal weg :)
 
Gedeelde smart is halve smart...heb wel geduld, zijn allemaal vrijwilligers die dit in hun vrije tijd doen. :thumb:
 
Voor wie het interesseert: dit is de boosdoener:

O2 - BHO: Explorer Class - {962F12AE-2773-4BEB-99EA-B5C3AB9A6606} - C:\WINDOWS\System32\DSMANA~1.DLL

De volledige naam van het bestand is DSMANAGER.DLL. Met het fixen van dat 02-item met HijackThis wordt het bestand verwijderd en is het probleem opgelost. Zo niet, dan moet het bestand na het fixen nog even handmatig worden verwijderd. Het bevindt zich in Windows\System (Win 98/ME), Winnt\System32 (NT/2000) of Windows\System32 (XP). Maar in principe zou het bestand na het fixen van het 02-item met HijackThis al verdwenen moeten zijn.:)
 
idd echt super mega kei hard veel bedankt buffy..echt super dat je dit doet voor de computer analfabeten zoals ik..
Jonathan
 
Graag gedaan hoor. Het is fijn om mensen van dit soort irritante problemen af te kunnen helpen.:)
 
Op momenten zoals deze kun je toch niet twijfelen aan de goedheid van de mens. Ik zeg het nog eens..chapeau dat jullie jullie tijd hier insteken.

En als ik zo vrij mag zijn, eigenlijk hoop ik tot nooit meer (anders zou ik weer problemen hebben met mijn PC)

groetjes,

Jonathan
 
Geplaatst door jonathan84
Op momenten zoals deze kun je toch niet twijfelen aan de goedheid van de mens. Ik zeg het nog eens..chapeau dat jullie jullie tijd hier insteken.

En als ik zo vrij mag zijn, eigenlijk hoop ik tot nooit meer (anders zou ik weer problemen hebben met mijn PC)

groetjes,

Jonathan

Hier kun je lezen wat je kunt doen om dit soort problemen in het vervolg te voorkomen: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=55
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan