Google raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
controleer je hosts bestand eens. even openen met notepad.

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

# Copyright (c) 1993-2001 Microsoft Corp.
#
# This file has been automatically generated for use by Microsoft Internet
# Connection Sharing. It contains the mappings of IP addresses to host names
# for the home network. Please do not make changes to the HOSTS.ICS file.
# Any changes may result in a loss of connectivity between machines on the
# local network.
#

172.16.0.1 optiplex-um8qde.mshome.net # 2014 5 3 21 9 57 8 156

Als ik naar google.nl ga krijg ik ook héél vaak dit, ik moet echt wel 10 keer vernieuwen om eindelijk bij google te komen.

Code:
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
Apache/2.2.11 (FreeBSD) mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8e DAV/2 PHP/5.2.9 with Suhosin-Patch Server at google.nl Port 80

Probeer Firefox eens te herinstalleren. Het is echt bizar dat je een pure serverfout krijgt als je naar Google surft, wat me doet vermoeden dat de browser die site echt op een foute manier benadert.

Tot nu toe gaat hij wel gewoon naar google toe, sinds ik FF opnieuw heb geinstalleerd, maar het is nog steeds engels en als ik het bij Preferences wil veranderen krijg ik weer dit:

Uw cookies zijn uitgeschakeld.
U kunt uw instellingen niet opslaan totdat u uw cookies inschakeld in uw browser.
Hoe schakel ik cookies in?

Terwijl ik toch gewoon cookies ingeschakeld heb volgens mi
j :(

Edit: Ik krijg toch gewoon weer de foutmeldingen, zoals al eerder vermeld en bijvoorbeeld 'kan geen verbinding maken'.

Als google het wél doet en ik eindelijk iets heb gevonden en dan op de link klink krijg ik bijna altijd 'Redirecting....' en dan gaat hij naar zo'n stomme reclamesite ofzo.

Ik kan zelfs niet inloggen bij YouTube :(

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.google.com.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Het lijkt mij dat je te maken hebt
a. met spyware/adware/virussen óf
b. met een of ander geïnstalleerd anonimizer/proxy/ip-hider programma óf
c. met een firewall programma (danwel firewall in je internet-router) óf
d. met een tcp/ip protocolstack die niet goed functioneert óf
e. met een (draadloze of bedrade) netwerkkaart die niet goed functioneert.

Probeer eens per onderdeel onderzoek te doen, zodat onderdelen van bovengenoemd lijstje afgehaald kunnen worden. Natuurlijk kun je daarbij gebruik maken van een pc-reparateur / systeembeheerder, dat kost geld maar kan misschien deze 'lijdensweg' heel wat korter maken.

Tijs.

A, C en E vallen volgens mij al af.
Hoe kan ik er zelf achter komen of het iets van B of D is?

b. Start Configuratiescherm -> Software en kijk wat je allemaal geïnstalleerd hebt staan. Denk bij elk geïnstalleerd stuk software na of die mogelijk een functie hebben m.b.t. "anoniem surfen".
Als je daar toch bent: Vraag je ook eens af of je van die "optimizer-programma's" geïnstalleerd hebt (ooit) die mogelijk je registry verkl**t hebben.
e. hier kijken.

Het enige programma dat ik zou kunnen bedenken is Ccleaner.
E heeft ook geen nut gehad hoor :confused:

Ik gebruik van CCleaner alleen het Cleaner gedeelte. Het Register gedeelte gebruik ik er nooit van.

Vertel even welke programma's gebruikt als Anti-virus en firewall.

Tijs.

Ik gebruik AVG Antivirus.Of dit ook een Firewall is weet ik niet, maar ik heb verder in ieder geval geen antivirus programma's o.i.d geinstalleerd. (Ik heb wel gescand met andere programma's, maar op het moment heb ik dus gewoon AVG).

Het is nu (wat mij betreft) zodanig onduidelijk dat ik een herstel-installatie van XP zou doen in dit geval, om minstens een werkend basis-systeem te hebben.

Kijk hier en hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan