google webindex

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
792
goede dag

Ik heb mijn sitemap verzonden via webmasterhulpprogramma's ,
ik heb 20 pagina's verzonden op dit moment zegt hij dat er 0 pagina's in
de webindex staan(slecht is 20 geweest)

maar goed,
Als ik nu via google zoek ben ik toch op een hoop zoekwoorden te vinden en zelfs bovenaan.

Mijn vraag is daarom wat bedoelen ze nu precies met de webindex
 
Hoe Google indexeert weet eigenlijk niemand precies. Er zijn al vele onderzoeken gedaan en zodoende is er wel informatie waar je aan kunt denken bij het maken van je website.
Hieronder enkele richtlijnen waar je rekening mee kunt houden.

Gebruik meta tags (description / keywords). Gebruik voor je website zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden. Tijdens het indexeren bekijkt de Google bot (de indexer) jou zoekwoorden en hoevaak deze op je pagina voorkomen. Als de relevantie in de ogen van Google overeen komt krijg je als het ware "punten". (Let op: er zijn SEO mensen die het gebruik van meta tags overbodig vinden omdat zij denken dat Google hier tegenwoordig geen waarde meer aan hecht, maar het kan nooit kwaad ze toe te voegen). Gebruik het liefst zoekwoorden specifiek per pagina. Dus waar die pagina over gaat.

Gebruik titel tags (H1). Google kijkt of je pagina een titel heeft adv je <h1> tag. Indien dit het geval is krijg je ook hier weer "punten" voor.

Zo doet Google allemaal "testjes" waar je "punten" voor kan krijgen. Aan het einde van deze testjes wordt alles opgeteld en beoordeeld jou website op "relevantie".

De sitemap die jij hebt gemaakt is niet zo zeer om je site beter in de zoekresultaten te laten komen maar meer als hulp voor de Google bot. Doordat jij aangeeft welke pagina's er bestaan kan Google deze afgaan en "testen". Zo kun je voorkomen dan verwijderde pagina's (als die in de cache van Google voorkomen) gezocht worden maar niet meer bestaan en dus als "crawlfout" wordt beoordeeld (niet gevonden).

Als pagina's niet gevonden kunnen worden zijn dit als het ware "minpunten".

Ik ben geen SEO (search engine optimazation) pro maar bovenstaande dingen weet ik uit ervaring.

Je webindex wordt dus bepaald uit verschillende "testjes". Als je hier meer over wilt weten kun je eens zoeken op Search Engine Optimization en bijvoorbeeld wat tip pagina's bestuderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan