Google werkt niet meer:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

InF3RnO

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Hallo allemaal

Ik heb een vraag
sinds kort doet google het niet meer bij mij
Als ik naar de website ga, en ik zoek bijvoorbeeld op
bmw, dan zou je direct www.bmw.nl of iets dergelijks daarop krijgen. Maar als ik dat nu invoer krijg ik allemaal links naar andere zoekmachines, ik heb een screenshot gemaakt dus daar kunnen jullie zien wat ik precies bedoel.
Heeft iemand dit meegemaakt, en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Al genomen acties:
Windows Update
VIrus Definition update/Scan
Adaware Updat/Scan

Alvast bedankt:)
Screenshot

zou een virusje/trojan/adware of zoiets kunnen zijn...

scan je computer eens met :

Spybot-Search & destroy
of
Hitman Pro

die vindt meestal meer dan het programma adaware die je hebt gebruikt...

Beide programmaatjes zijn gratis te downloaden... Zou je normaal gesproken met google moeten kunnen vinden. Maar aangezien jouw google het niet doet, hier een link waar je spybot kunt downloaden.

http://www.safer-networking.org/nl/download/

succes ermee

Hoi Inf3rn0,

Zo te zien is er niks mis met Google op jouw pc, maar mss ben je in de war met de optie "ik doe een gok".
Dan krijg je inderdaad direct die ENE meest waarschijnlijke webpagina en niet de soms duizenden zoekresultaten die je krijgt als je op "Google zoeken" klikt.

Geplaatst door BESTWELL
zou een virusje/trojan/adware of zoiets kunnen zijn...

scan je computer eens met :

Spybot-Search & destroy
of
Hitman Pro

die vindt meestal meer dan het programma adaware die je hebt gebruikt...

Beide programmaatjes zijn gratis te downloaden... Zou je normaal gesproken met google moeten kunnen vinden. Maar aangezien jouw google het niet doet, hier een link waar je spybot kunt downloaden.

http://www.safer-networking.org/nl/download/

succes ermee

Ik heb beide programmas uitgevoerd, inderdaad vond hij meer dan normaal, maar nog steeds doet google het niet goed..
Zijn er eventuele andere opties?

Geplaatst door nanette
Hoi Inf3rn0,

Zo te zien is er niks mis met Google op jouw pc, maar mss ben je in de war met de optie "ik doe een gok".
Dan krijg je inderdaad direct die ENE meest waarschijnlijke webpagina en niet de soms duizenden zoekresultaten die je krijgt als je op "Google zoeken" klikt.

Ik begrijp wat je bedoeld, Maar ik klik echt op google zoeken en niet op ik doe een gok, de restultaten zijn steeds hetzelfde...

Mss heb ik het niet echt duidelijk uitgelegd; dus hierbij nog een poging:
Als je klikt op "Google zoeken" krijg je die duizend(en) zoekresultaten.
Als je klikt op "Ik doe een gok" krijg je direct de "beste" webpagina op je scherm (en dat is meestal de bovenste van de rij met zoekresultaten)

Zo werkt Google nu eenmaal ;)

Geplaatst door nanette
Mss heb ik het niet echt duidelijk uitgelegd; dus hierbij nog een poging:
Als je klikt op "Google zoeken" krijg je die duizend(en) zoekresultaten.
Als je klikt op "Ik doe een gok" krijg je direct de "beste" webpagina op je scherm (en dat is meestal de bovenste van de rij met zoekresultaten)

Zo werkt Google nu eenmaal ;)

Ik snap ook precies wat je bedoeld.
Maar wat bij mij t probleem dus is, als ik op google zoeken klik, krijg ik niet dezelfde resultaten als dat ik vroeger kreeg. Nu krijg ik dus resultaten
Ik zal precies het verschil laten zien
Op mijn PC krijg ik hetvolgende resultaat als ik zoek onder "bmw"
PC

Maar als ik op mijn laptop via dezelfde internet verbinding naar google ga, onder hetzelfde trefwoord krijg ik het volgende:
Laptop

Ik hoop dat ik wat duidelijk ben :)
En bij mogelijke hulp Graag::D

P.S
Wat mij opvalt is de LINK waarop google heeft gezocht in het adres balk, misschien kan dit een aanleiding zijn tot de oplossing?

Het verschil tussen de 2 Screenshots is duidelijk te zien in de adresbalken.

Het verschil zit in de TAAL welke je voor Google gebruik!!!!!
Daar is niets mis mee!!!

SNAPPIE

Geplaatst door BANDIT123
Het verschil zit in de TAAL welke je voor Google gebruik!!!!!
Daar is niets mis mee!!!

SNAPPIE

Dat is juist het probleem
bij allebei ga ik naar
www.google.NL
en bij de laptop krijg ik normale NL results wat ik eerst kreeg, en bij de andere krijg ik engelse spyware results.
MAAR
Als je goed leest in de adresbalk zie je dit staan:

PC: http://google.nl/search.php?aid=A0006&hl=nl&q=bmw&lr=

Laptop:http://google.nl/search?hl=nl&q=bmw&lr=

Het verschil ertussen is dus:
bij mijn PC is het /search.php? en bij mijn laptop is het search?
en bij mijn pc is de extra toevoeging:aid=A0006& te zien
maar voor de rest zoals HL=NL dus nederlands
taal zit er geen verschil in....

:o

Je hebt helemaal gelijk, het ziet er naar uit dat je wordt omgeleid naar sites die je niet wilt hebben.
Dat noemen ze geloof ik phishing; heb ik zelf nooit last van gehad, dus weet geen 100% oplossing.
Had Bestwell dus goed gezien . . .

Een goede optie is mogelijk een Hijacklog plaatsen op het ASO-forum, want het is volgens mij een soort spyware. Je moet je wel even (gratis) registreren en de aanwijzingen precies opvolgen.

Dan moet je
hier zijn

Zie net dat de site plat ligt, is wrsch later vandaag weer in orde

Dank jullie wel:)
Ik zal verder op de dag de stappen volgen.
En zodra ik er iets van weet horen jullie het ook
Bedankt voor jullie hulp:thumb:

Ben heel benieuwd of en hoe de ASO-experts dit gaan oplossen en zal het ook daar volgen. Phishing schijnt een sterk toenemend probleem te gaan worden en ook ik zal daar wel eens mee te maken gaan krijgen; meer kennis daarover is dus nooit weg.

Succes!

@ XP_PC Bedankt voor de extra info, maar dan zit ik nog met een paar vragen:

Is dit nu spoofing of phishing - en wat is het verschil hiertussen?

Hoe kan het dat je op de ene pc wordt omgeleid en op de andere via dezelfde internetverbinding niet? Als - zoals ik begrepen heb uit jouw link - op de Googlesite zelf de adressen worden "gekaapt" zou iedereen toch naar die verkeerde sites worden omgeleid?

Hebben de ASO-experts hier een oplossing voor? ALs het probleem idd op de server zit lijkt me dat toch haast niet mogelijk.

De afwijkende DNS is lokaal op elke PC geregeld (meestal dan). In dat geval kun je dus dezelfde verbinding gebruiken maar een ander resultaat krijgen.

Phising
Een techniek die door hackers gebruikt wordt om gegevens van slachtoffers te achterhalen. Het woord 'phishing' is afgeleid van 'fishing' oftewel vissen. Een hacker doet zich voor als bijvoorbeeld een bank en vraagt in een mailtje naar persoonlijke gegevens als een creditcard-nummer, pincode, enzovoort. De hacker vist maar wat, maar veel slachtoffers happen toe.

Spoofing
Het vervalsen van een IP-adres, om een aanval te kunnen verdoezelen. Het is dan voor een aangevallen netwerkbeheerder nagenoeg onmogelijk om te achterhalen welke hacker achter een aanval zit.

Het werkt inderdaad verwarrend.

Wat betreft onze experts; die hebben het heel erg druk dus het kan even duren voordat je antwoord krijgt :).

Nogmaals bedankt voor de snelle uitleg; ben weer wat wijzer geworden

:thumb:

Het is Gelukt!!:D:D

Ik moest een hijackthis log file plaatsen
daaruit bekeken ze wat ik moest selecteren en fixen
na een reboot deed hij het weer perfect!

Ik bedank iedereen voor zijn hulp hier :):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan