Google wordt geblokkeerd bij sommige pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamsie5

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
12
Hallo,

Ik zal het verhaal even uitleggen.
Sinds eergister krijg ik van mijn schoonzus via hotmail berichtjes gestuurd met een Image link.Ik heb het bericht wel geopend,maar de link natuurlijk niet gebruikt.
Ik heb mijn schoonzus geinformeerd dat ze haar antivirus e.d. moet laten lopen,want ik heb sindsdien al 4 van zulke mailtjes gehad.

Haar antivirus programma's kunnen niets vinden,dus was ik even aan het zoeken naar een oplossing.
Nu was ik net aan het googlen en tot mijn verbazing werden pagina's geblokkeerd door de firewall.Dit is hiervoor nooit eerder gebeurd!Ik google op msn virus hulp en computerhulp en antivirus hulp.Als ik google op bijv. kleding o.d. doet hij het wel gewoon.

Heb ik door dat bericht te openen zonder de link te gebruiken,toch wat binnengehaald?
Iets wat gerelateerde dingen kan blokkeren?

Alvast bedankt!
 
Ok,thnx!

Ik heb dat programma laten lopen en het vondt 14 dingetjes.Wat het allemaal was..I don't know:eek: Ik dacht mijn pc toch aardig beveiligd te hebben.
Heb net even gegoogled op msn-virus en hij deedt het weer.
Dus wat dit betreft zal het probleem opgelost zijn!:thumb:
Ik heb dit programma gelijk even naar mijn schoonzus doorgespeeld.
Wie weet helpt het bij haar ook..
 
Ja dit is bij forumleden een veel gebruikt programma.;)
Wat je ook nog kunt overwegen is het gebruik van Ccleaner.
http://www.piriform.com/
Deze installeren en dan op analyzeren drukken, dan krijg je rechts een lijst(je) te zien.
Dan drukken op schoonmaken en je bent weer een hoop rommel kwijt.:eek:
Zolang je niks aan de instellingen veranderd kan je dat allemaal veilig uitvoeren.
Voor de gehele werking even googlen, zijn tutorials zat.

Goed dat het opgelost is, zet je vraag nog even op opgelost in de blauwe balk boven jouw eerste bericht. :thumb:
 
OK..en wat is dat voor een programma dan?Ruimt die je schijf op of is het ook een soort anti-spyware?

Ik gebruik n.l al het totale programma van McAfee,Ad-Aware,een spywarecleaner en nu dus malwarebytes.
Mijn pc is al niet te vlug :eek: (McAfee) en wil eigenlijk ook niet teveel belastende dingen erop zetten als dit niet nodig zal zijn.

Ik zal na dit antwoord het bericht als opgelost zetten :thumb:
 
Ccleaner is een programma die overbodige bestanden, zoals temp.bestanden, cookies, internet cache, en nog meer verwijderd op een veilige manier.:thumb:
Het is geen zwaar programma (2.14Mb) en heeft opzich niet echt veel te maken met spyware (alhoewel cookies?):shocked:
En Ad-Aware is een behoorlijk zwaar programma. Persoonlijk zou ik Superantispyware gebruiken, maar wie ben ik?:p

Succes.:thumb:
 
Ok,duidelijk ;)

Maar is dat niet hetzelfde als je Explorer opruimen,waar je opgeslagen dingen opruimt?(Cookies,wachtwoorden,tijdelijke bestanden etc etc)
Dit doe ik een aantal x per week (vooral als ik veel heb gesurft) en daarbij verwijderd McAfee ook nog voordat hij gaat scannen (1x p.w.) Daarbij doorloop ik Windows Explorer ook af en toe handmatig om achtergebleven cookies e.d. te verwijderen.
Of doet CCleaner meer/andere dingen?


Ad-aware draait niet op de achtergrond (voor zover ik weet tenminste),het scant alleen als ik daarom vraag.
 
Ja dat klopt allemaal. Als je dat handmatig allemaal bijhoudt kan dat ook.
Ccleaner doet dat voor je in een keer. Het is gewoon een handig programma! Met wat extra functionaliteit.
En als je Ad-Aware goed vind, ook OK!
 
Ok,TOP!
Dan is mij dit helemaal duidelijk.
Bedankt voor je hulp en snelle antwoorden!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan