GoogleMaps markers vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thornwood

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Berichten
1
Beste mensen,

Ik ben geen developer, laat ik dat voorop stellen :) ik wil wel graag weten of er bepaalde mogelijkheden zijn met Google Maps.

Voor mijn werk ben ik bezig met plannen van afleveringen en activiteiten van de buitendienst - dit kunnen er tientallen zijn in de maand.
Wij houden netjes bij wanneer en waar welke activiteit plaatsvindt, maar ik zou graag een oplossing hebben waarbij ik vandaag op een kaart kijk, en zie welke activiteiten al gedaan zijn (bijv. in groen), welke er vandaag (of deze week) moeten gebeuren (in blauw), en welke activiteiten er na volgende week op de rol staan (in rood).
Niet alleen dat; het liefst zou ik nog willen zeggen: "okay, stel het is al volgende week, wat is er vanaf die datum nog te doen".

Hiervoor moet je dus die database die wij hebben, gebruiken - maar het kan dus zo zijn dat een data-element waar een marker betrekking op heeft, vandaag blauw is, maar als ik morgen kijk, moet hij rood geworden zijn.
Nu weet ik dat je bepaalde elementen al verschillende typen markers kan geven (bolletjes, vierkantjes, andere kleurtjes etc.), maar dan zijn die icoonvormpjes gelinkt aan bepaalde kenmerken die dan vast in een database staan.

Maar is dit dus ook te linken aan een datum? Want dan is het geen vaste database meer met kenmerken, maar dan is de datum een variabele.
 
Sorry bro, dit is niet zo maar een klein vraagje. Hiervoor moet je de Google Maps API vrij goed kennen, en evt ook verstand hebben van databases en php. Dat laatste heb ik wel, maar de Google maps API ken ik niet goed. Niet goed genoeg om er verschillende kleuren markers uit een db mee te halen in ieder geval.

Vertel eerst eens waar die data (van wat er wanneer gedaan moet worden) staat. Op je eigen php/mysql server, of bij google in hun bigtable?

(bigtable heb ik nog minder verstand van, en snap ik niet eens goed)..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan