Google's "hulp programma voor webmasters"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
een vraag over Google's "hulp programma voor webmasters".

Als ik daar kijk bij: "`Niet gevonden links" staat daar een link bij die Google inderdaad niet kan vinden want die heb ik al verwijder.

Nu blijft hij dit echter maar aangeven en ik wil dit overzicht naar 0 (nul) niet gevonden links hebben. Ik heb deze ink ook al in een robots.txt geplaatst maar dat helpt ook niet.

Ik heb d.m.v. de optie: "hulpprogramma's\URL's verwijderen" de link al al vewijderd maar helaas.

Ik dacht overigens dat wanneer een URL in het robots.txt bestand staat hij niet wordt geindexeerd dus kan hij dan toch ook niet als niet gevonden worden opgegeven.

Wie kan me helpen?

Hoi,

Het plaatsen in robots.txt zal niet helpen, want dat voorkomt alleen maar dat die pagina in de index van (fatsoenlijke) zoekmachines terechtkomt.
Als je de link via hulpprogramma's hebt verwijderd, zal Google er niet meer naar zoeken. Meer kun je er niet aan doen. En het hoeft ook geen fout te zijn, het kan ook om 'n extra service van Google gaan.
Als je bij Niet gevonden op Details klikt, en vervolgens op pagina's, dan zie je waarvandaan de link komt. En de datum waarop de link is gevonden. Mogelijk gaat het om 'n link vanaf 'n andere site. Dat is 'n soort extra service van Google, zodat je die andere site (als je wilt) kunt melden dat ze hun link moeten aanpassen. Maar daar heb je zelf dus geen echte invloed op.
Als de link vanaf je eigen site komt, zit er misschien ergens nog 'n oude link in je eigen site. Maar kijk wel even naar de datum waarop die link is gevonden, want Google heeft 'n ijzersterk geheugen :D

Bedankt voor je antwoord.

Het blijken inderdaad oude datums te zijn (van 30/8 bijvoorbeeld).

Die site is al weer een aantal keren veranderd (hij geeft een link naar een *.swf bestand)

Hoelang houdt hij dat vast in zijn geheugen?

Beetje laat, maar ik was weg vandaag.
Geen flauw idee hoe lang dat duurt. Bij mij zijn sommige niet-bestaande links al bijna twee jaar oud. Ik zie ze twee of drie dagen, en dan zijn ze weer weg uit het lijstje. Sommige zouden zelfs zijn gevonden op m'n eigen site.
Ik vermoed dat 't dan om downloads gaat of zo, want eerlijk gezegd heb ik er geen flauw idee van hoe Google weet dat iemand vanaf 'n andere site rechtstreeks naar mijn site gaat. Ik neem aan dat ze dat volgen via een van hun vele analyse-programma's of zo. (Reden voor mij om dat soort dingen gewoon niet te gebruiken.)
Ik heb bij m'n eigen site 'n ongelooflijke stomme fout gemaakt, waardoor ik m'n hele naamgeving heb moeten veranderen na enkele maanden. Dus dat leverde vooral in 't begin bergen links op die niet meer klopten.
Je kunt 't wel gaan doorverwijzen, maar dit is de snelste manier om menen te porren hun verouderde links aan te passen. Volgens mij.
Hoe dan ook: ik maak me er verder niet meer druk om, want 't zijn geen fouten of zo in mijn site, 't zijn foutieve links vanaf andere sites die niet worden aangepast.
Daar kan ik verder niet veel meer aan doen, en ik neem aan dat 't voor jou ook zo ligt. Je zou 'n mailtje kunnen sturen of ze de link aanpassen als 't om 'n andere site gaat.

Hoi,

Het zijn inderdaad geen fouten op mijn site, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit, maar het is een princiepe kwestie geworden om het in orde te krijgen :cool: .

I.i.g. bedankt voor je reactie. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan