gOS betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Ik las net een stukje over gOS (het "besturingssysteem" van google - http://www.thinkgos.com/index.html) maar naar mijn idee is het gewoon een linux OS met een google frontje maar goed... Mijn vraag is het volgende. Ik weet dat google erg veel informatie van je krijgt door het zoeken op hun zoekmachine en op allerlei andere plekken (gmal mails, google maps enzovoort). Nu vraag ik me af of het OS van google ook achter de schermen niet stiekem informatie doorspeelt naar hun eigen server, ook wat je gewoon lokaal doet... ook omdat het gratis is en omdat Google alles denkt te kunnen maken... Ik ben bang dat Google straks TE veel van (onwetende) mensen weet en daar misschien (wat je ze nu al doen) misbruik van maken. Waarschijnlijk weet Google al meer over personen dan wat de overheid weet, maar dat terzijde... Mijn vraag is dus of iemand weet of gOS echt een aan te raden OS is of dat het echt weer een manier is om meer van mensen te weten te komen...

Alvast bedankt,
Yorick

Ah ... dat is veel voorkomend misverstand. gOS is NIET van Google. Maar is gewoon een Linux distro welke stevig leunt op Google Aps. Het OS van Google is nogsteeds in beta en heet Google Chrome OS.

Mbt je zorgen. Tja die kant gaat het gewoon op. Even wat hype termen: SAAS, cloud computing, enz.

Google heeft zijn ding. Microsoft Windows heeft SkyDrive. Ubuntu heeft "Ubuntu One". Nog leukere ontwikkelingen zijn iCloud. Tja welk OS ? Hangt af waar je het voor wilt gebruiken. Ik zie gOS als een speeltje, installeer liever een Ubuntu smaakje.

Laatst bewerkt:
Ja maar het is neit zozeer dat ik het zelf wil gebruiken maar ik vroeg het me af... ik wist wel dat het geen OS was maar ik wist wel dat google er aan bezig is... Maar ik ben benieuwd wat belangrijker is voor google... privecy of geld verdienen... :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben we hier een anti-Google iemand? :p Ik denk dat je het business model van Google niet goed begrijpt. Google spant zich namelijk in om zoveel mogelijk GRATIS te laten zijn ... i.t.t. onze vrinden van Microsoft. Je -- de consument -- hoeft niet te betalen voor Google's zoekmachine, Apps, enzovoort ... omdat adverteerders dat voor je doen ... zelfde geld voor social communities als Hyves en Facebook.

Sterker nog ... wanneer je vreest voor je privacy? Annuleer dan je Hyves en Facebook (als je ze hebt). Daar liggen momenteel de grootste problemen. Privacy e.d. is inderdaad een hot topic wanneer je richting cloud computing gaat, maar we ontkomen er niet aan ;)

Ik gebruik wel gewoon google om te zoeken of google maps maar daar kies ik zelf waar ik mijn (prive) informatie neer zet. Maar stel google heebt een eigen OS wie zegt dan dat ze niet via een of ander achtergond programmatje ook je offline taken door spit en daar op advertenties plaatst... Ik hoop niet dat het zo ver zal gaan maar je weet nooit he :) Bij Microsoft betaal je om je privacy te behouden hoop ik :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan