GOS Google OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hal 61

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
GOS :)biedt hun nieuw OS aan op hun website

Niets nieuw onder de zon, het is een striped down versie van UBUNTU speciaal gemaakt voor netbooks en zwakkere systemen, wat niet wil zeggen dat dit niet op zwaardere systemen draait. De distro is vrij compleet inclusief de Google toeters en bellen, installatie was in geen tijd voltooid met minimale interacties.:thumb:

Linux voor beginners ? De grafische interface is wel effe slikken:D

Het ISO image vind je op : http://www.thinkgos.com/index.html

Laatst bewerkt:
Dit heeft dus totaal niets met google van doen hé. Kijk in de copyright en dan staat daar (en ik citeer): "Cloud en gOS hebben geen links met Google en/of een van haar partners".

Wel heeft google bekend gemaakt midden volgend jaar een eigen besturingssysteem op de markt te willen brengen. Dit gaat overigens Chrome OS heten...

Inderdaad, maar deze distro is wel doorspekt van alle Google goodies en de moeite waard om eens te proberen. Bij mij draait hij in een VM en loopt vrij lekker.

Je suggereert ook dat het 'Google OS' heet, terwijl het gewoon 'Good OS' heet. :confused:

Je suggereert ook dat het 'Google OS' heet, terwijl het gewoon 'Good OS' heet. :confused:

Neem het gewoon over van de media en wanneer je erop werkt merk je waarom men dit zo noemt.... Google tools zijn hierin volledig geintegreerd. In die context dus ja Google OS maar dan niet van Google.:D

http://nieuwemedia.blog.nl/praktisc...bestseller-vista-windows-xp-linux-alternatief
http://computerboom.blogspot.com/2007/11/google-os-has-become-reality.html
http://markus.revti.com/2008/02/gos-good-os-for-google-enthusiast/
...

Neem het gewoon over van de media en wanneer je erop werkt merk je waarom men dit zo noemt.... Google tools zijn hierin volledig geintegreerd. In die context dus ja Google OS maar dan niet van Google.:D

http://nieuwemedia.blog.nl/praktisc...bestseller-vista-windows-xp-linux-alternatief
http://computerboom.blogspot.com/2007/11/google-os-has-become-reality.html
http://markus.revti.com/2008/02/gos-good-os-for-google-enthusiast/
...

Of je daar nou zo blij mee moet zijn, dat betwijfel ik tenzeerste ;)

Buiten enkele hard-core linux goeroes,een anti microsoft gemeenschap en enkele anderen houdt een basic gebruiker het niet lang vol bij Linux. Linux heeft nood aan distro's die deze gebruikers kunnen overtuigen. Met distro's voor de desktop lukt dit niet echt omdat zoon of dochter lief wel eens wil gamen en de multimedia lukt toch ook niet zo van zelf, de achilleshiel van Linux. Door de komst van de netbooks valt dit laatste weg en de een goed uitgeruste (gratis) distro wordt hier met open armen ontvangen. Kombineer dan nog eens met eenvoudige installatie en idem dito onderhoud en je hebt een sterk product. Dus ja we kunnen hierover blij zijn ;)

Buiten enkele hard-core linux goeroes,een anti microsoft gemeenschap en enkele anderen houdt een basic gebruiker het niet lang vol bij Linux. Linux heeft nood aan distro's die deze gebruikers kunnen overtuigen. Met distro's voor de desktop lukt dit niet echt omdat zoon of dochter lief wel eens wil gamen en de multimedia lukt toch ook niet zo van zelf, de achilleshiel van Linux. Door de komst van de netbooks valt dit laatste weg en de een goed uitgeruste (gratis) distro wordt hier met open armen ontvangen. Kombineer dan nog eens met eenvoudige installatie en idem dito onderhoud en je hebt een sterk product. Dus ja we kunnen hierover blij zijn ;)

Dan weet ik niet onder welke steen jij de laatste jaren geleefd hebt (sorry voor de taal keuze), maar met distro's zoals: "Linux Mint" om maar eens wat te noemen, kan zelfs de grootste computer leek Linux installeren, 1 simpel icoontje aanklikken, en wat vragen beantwoorden, en binnen het half uur heb je de boel werkende ...

En wees eens eerlijk, een hoop mensen die multimediale 'dingen' niet onder Linux aan de gang krijgen, zouden die dat zelf (als computer n00b) dat dan wel zo 1 2 3 onder Windows aan de gang gaan krijgen, vrees van niet ;)

Games en Linux, dat is een hoofdstuk appart, er zijn inderdaad hele goede en zelfs opensource games te vinden, echter wil je het laatste van het laatste op spel gebied spelen, dan kom je inderdaad bij windows uit. Is dat de schuld van Linux, nee niet echt .. Maar wel van de spel ontwikkelaars met een zeer beperkt blikveld ;)

En overtuigen ? Sinds wanneer is een operating system een politiek of godsdienstelijke stroming, mischien dat daar mensen in overtuigd moeten worden, maar laat op een willekeurige verjaardag de combinatie van: "operating system", "PÇ", en vooral: "gratis" vallen .. Dan zijn de meeste binnen de 5 minuten om! ;)

PS: Als jij zo graag in de gaten gehouden wilt worden door een bedrijfs zoals Google dat (en dat doen ze wel degelijk!), be my guest! :thumb:

Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb je nog niet eens de moeite gedaan om de vernieuwing in GOS even te evalueren, indien je dan in je onwetendheid direct overgaat tot beledigingen is dat very low.:mad: Hier op dit forum proberen we goed advies te geven en op een constructieve manier wat nieuwigheden te brengen en open te staan voor ideëen, maar blijkbaar is dit niet jouw ding. Ik sluit dit af.

Blijkbaar heb je nog niet eens de moeite gedaan om de vernieuwing in GOS even te evalueren, indien je dan in je onwetendheid direct overgaat tot beledigingen is dat very low.:mad: Hier op dit forum proberen we goed advies te geven en op een constructieve manier wat nieuwigheden te brengen en open te staan voor ideëen, maar blijkbaar is dit niet jouw ding. Ik sluit dit af.

GOS is in mijn inziens de zoveelste Linux distributie die het levenslicht ziet. Dat jij bepaalde dingen niet ziet gebeuren o.i.d. (multimedia, spellen). Dat vindt ik zelf persoonlijk gezien nogal zeer kortzichtig door de bocht heen gaan, aangezien de genoemde 'dingen' wel degelijk mogelijk zijn op iedere willekeurige Linux distributie, dat mischien jij zelf als persoon bepaalde dingen niet lekker werkend kan krijgen even buiten beschouwing gelaten. En dat jij bepaalde dingen als persoonlijk opvat .. Tsja, zoals ik al eerder zei, trek het je niet al té persoonlijk aan ...

En als je de: "Google Tools" als vernieuwend wilt bestempelen, be my guest, ik zelf vindt het een nieuwe poging om de archeloze consument weer eens iets door zijn of haar strot heen te duwen, met een flinke dosis aan controle aanboord, maar dit is waarschijnlijk een punt dat je ontgaan is ;)

Zou ik het op een Pentium 2 300 Mhz en 256 mb ram kunnen draaien?

Dit staat er op de website, het word op jouw pc'tje wat lastig...

ThinkgOS.com zei:
Bare Minimum
300 MHz x86 processor
64 MB RAM
At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
VGA graphics card capable of 640x480 resolution
CD-ROM drive or network card

Recommended
700 MHz x86 processor
384 MB RAM
8 GB of disk space
Graphics card capable of 1024x768 resolution
Sound card
A network or Internet connection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug