Gostimage is te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zostpegel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2006
Beste heren en dames? Als ik met Norton Ghost een image maak van mijn pc, gaat dit allemaal prima. Wil deze echter terug zetten, krij ik de melding dat de schijf niet groot genoeg is??? De schijf is echter 260 Gb, draai Windows XP Pro, met 2 Gb geheugen.
Is het nu zo, dat Ghost alleen een Image maakt van de XP-installatie of maakt hij een Image van de hele harde schijf? Wcht uw antwoordt af. Gr Zostpegel

Laatst bewerkt:
Dat ligt helemaal aan wat jij Ghost opdraagt te doen.
Maak je een image van een DISK of van een PARTITIE, dat is een wezenlijk verschil.
Ook bij het terugplaatsen van een image moet je goed kijken wat je kiest.

ghost wordt bij mijn computer

gemaakt, zonder geinstalleerde software.
Dat zou normaal (met windows xp) op 1 dvd gebrand kunnen worden
inclusief stuurprogramma's.

Dat ligt helemaal aan wat jij Ghost opdraagt te doen.
Maak je een image van een DISK of van een PARTITIE, dat is een wezenlijk verschil.
Ook bij het terugplaatsen van een image moet je goed kijken wat je kiest.

Hallo, bedankt voor je reactie. XP heb ik geinstalleerd op 1 partie, n.l. de hele schijf van 260 Gb. Dsu snap je reactie niet zo goed. zostpegel:rolleyes:

ik maak zelf geen image, door anderen

Ik weet dat ik 1 x 80 gb harde schijf heb , c = 40gb d = 40 gb
van c wordt windows xp geinstalleerd,samen met de stuurprograms,
voor de computer verder geinstalleerd wordt met software(teken programs, office, internet)
WORDT EERST EEN IMAGE GEMAAKT, met ghost.

Met ghost wordt dit dan op dvd gebrandt, (ook gecomprimeerd denk ik),
wat ongeveer een 4 gb in beslag neemt.

Verder kan ik geen uitleg geven, want weet er zelf weinig van,
groetjes

voor de computer verder geinstalleerd wordt met software(teken programs, office, internet)

groetjes

;)In ieder geval bedankt voor je reactie!

Hallo, bedankt voor je reactie. XP heb ik geinstalleerd op 1 partie, n.l. de hele schijf van 260 Gb. Dsu snap je reactie niet zo goed. zostpegel:rolleyes:
Oke dat maakt het al wat duidelijker.
Alleen zeg je niet HOE je de Image gemaakt hebt en welke versie van Ghost jij hebt.

Je kan bv kiezen uit PARTITION to IMAGE, of DISK to IMAGE.

Kan je nog herinneren hoe je de image gemaakt hebt?

was effen weg

ghost 2003 is normaal beste voor image te maken(naar geluisterd te hebben kunnen de
nieuwere versies niet wat '2003' kan,

Wat er ook is, zul je een aparte cd moeten hebben gemaakt van ghost(soort dos start), die je kunt maken met het program zelf, bijv. bij een computer probleem, wordt de cd
erin gestoken en daarna de image backup gebruikt.

van de vraag image van disk of partitie ken ik niks van.

Heb ooit wel naar een site gekeken, waar dit goed wordt verteld 'hoe ghost gebruiken', wat
ik nog in mijn backup als pdf gesaved heb.(googleeen)
groetjes

Oke dat maakt het al wat duidelijker.
Alleen zeg je niet HOE je de Image gemaakt hebt en welke versie van Ghost jij hebt.

Je kan bv kiezen uit PARTITION to IMAGE, of DISK to IMAGE.

Kan je nog herinneren hoe je de image gemaakt hebt?

Ge bruik dus Ghost 2003, omdat die nog steeds de beste is volgens mij. Heb gewoon een image gemaakt, zonder verdere bijzonderheden. Zoals ik zei, staat XP gewoon op de C-schijf, die gewoon 1 partitie is. Dus de keuze waar jij het over hebt, is hier niet revefant.

Oke, als jij zo goed kan beoordelen wat er wel of niet relevant is dan meld ik me hier af.
Succes met je probleem.

ghost 2003 is normaal beste voor image te maken(naar geluisterd te hebben kunnen de
nieuwere versies niet wat '2003' kan,

Wat er ook is, zul je een aparte cd moeten hebben gemaakt van ghost(soort dos start), die je kunt maken met het program zelf, bijv. bij een computer probleem, wordt de cd
erin gestoken en daarna de image backup gebruikt.

van de vraag image van disk of partitie ken ik niks van.

Heb ooit wel naar een site gekeken, waar dit goed wordt verteld 'hoe ghost gebruiken', wat
ik nog in mijn backup als pdf gesaved heb.(googleeen)
groetjes

Ok. In ieder geval dank voor je reactie

Oke, als jij zo goed kan beoordelen wat er wel of niet relevant is dan meld ik me hier af.
Succes met je probleem.

:o Sorry voor mijn wat eigenwijze reactie, was niet zo bedoeld. Begreep alleen niet zo goed wat dat er mee te maken zou hebben..:rolleyes:

groetjes

:thumb:In ieder geval bedankt voor je reactie. Groet!

Oke, laten we nog een poging wagen... ik gebruik ook Ghost 2003 en heb het probleem nog niet gehad.
Jij gebruikt Ghost vanuit Windows neem ik aan, dat werkt iets anders dan vanaf een bootdisk.

Krijg je ook een foutcode bij de foutmelding?

Kan je hier iets mee?

De bewuste foutmelding krijg je ook als het te maken bestand groter wordt dan 2 Gb en op een FAT(32) partitiie weggeschreven wordt.
Oplossing: doelschijf converteren naar NTFS indeling.

Zou me ten zeerste verbazen als dat hier de oplossing zou zijn.
Het gaat hier om het restoren van een image. Ik heb vaak genoeg images > 2 GB teruggezet naar een FAT32 partitie.

Zou me ten zeerste verbazen als dat hier de oplossing zou zijn.
Het gaat hier om het restoren van een image. Ik heb vaak genoeg images > 2 GB teruggezet naar een FAT32 partitie.

Nou ja... Mijn ervaringen waarop mijn opmerking gebaseerd zijn, zijn anders !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan