goto record op unbound form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grt99

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Op een formulier A heb ik een textveld [QviewPer].
Het formulier A heeft een subformulier dat een navigatieformulier is. Op het eerste tabblad ervan staat een tabel waarvan het eerste veld [tblPerID] heet.
Bedoeling is dat bij een druk op een knop op formulier A , of :
de tabel op het eerste tabblad van het navigatieformulier verspringt naar het record waarvan [tblPerID] = [QviewPer]
of
De tabel naar dit record verspring bij het aanklikken van het eerste tabblad

hoe krijg ik dit voor elkaar met VBA ?
Met dank.

Is formulier A zelf gekoppeld aan een tabel? Zodat je met bladeren automatisch de waarde in [QviewPer] verandert? Zo ja: waarom koppel je het subformulier dan niet aan het hoofdformulier? Hoef je niks te programmeren. Zo nee: hoe vul je [QviewPer] dan wel? Als het een keuzelijst is, dan zou ik noch een knop, noch een klik op het tabblad als trigger gebruiken, maar de gebeurtenis <Bij klikken> van de keuzelijst.

Formulier A is gekoppeld aan een onafhankelijke tabel en is zelf gekoppeld aan een bovenliggend formulier (is zelf een subform). het Subform B (in formview) bevat de tabel met alle personen en met de [tblPerID] op is één van de subforms van een navigatieformulier.
Het is de bedoeling van form A het formulier B naar de details van de overeenkomstige persoon te laten springen, maar het moet mogelijk blijven op formulier B door de records te bladeren onafhankelijk van formulier A.
Op formulier A wordt de persoon idd met een picklist geselecteerd die momenteel enkel een after update routine bevat. Het zou netjes zijn mocht bij het selecteren van de persoon formulier B naar het overeenkomstig record springen, maar het zou dan wel constant gebeuren omdat de picklist(en) constant gebruikt worden voor de input van gegevens. Vandaar dat ik dacht aan een afzonderlijke knop naast de picklist om naar het record op formB te navigeren als men het sporadisch nodig acht om de details van de persoon te bekijken (of een nieuw persoon toe te voegen)

het ziet ernaar uit dat ik een DoCmd.FindRecord moet doen, waarbij in veld [tblPerId] vanaf het eerste record gezocht moet worden naar de string die op dat moment in het veld [QviewPer] gevat zit. Kan iemand me de VBA code geven aub voor dergelijke opdracht. Grt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan