GoTo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je in je "webmap" (in linux /var/www) een nieuwe map maak die goto heet en daar een map maak die helpmij heet. In die map plaats je een html bestandje met het script om het te laten doorverwijzen. Deze code zet je tussen de <head> </head>

Code:
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.helpmij.nl">

De 0 kan je veranderen naar meer seconden en al wil je het direct kan je het zo laten. Zo zal het er ongeveer uitzien dan.

Code:
<html>
<head>
<title>helpmij</title>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="9; url=http://www.helpmij.nl">
</head>
<body>
U zal doorverwezen worden naar helpmij.nl
<body>
</html>

Laatst bewerkt:
Dat is dan een aardige omweg om een doodnormale link te bedienen! :D

Maar bij die Rojadirecta doen ze het anders. Daar hebben ze er op de server een script in zitten (waarschijnlijk php), dat het webadres van een willekeurige site in een iframe zet, zodat het lijkt alsof die site een pagina van hun is. :shocked:
Dat valt te ontdekken bij bekijken van hun broncode.
Zo kan je binnen de opgevraagde website ook nooit zien in de adresbalk op welke vervolgpagina je zit... :confused:

MAAR! Na een klacht van een andere website hebben ze zich op deze manier een complete Google-ban op de hals gehaald. En terecht! In hun blog doen ze wel alsof hun neus bloedt, maar het is natuurlijk regelrecht plagiaat, resp. ongeoorloofd opschroeven van hun ranking.

Kortom: ik zou maar niet aan dit soort trucs beginnen.

CSShunter

Oh oké zal ik niet doen dan:O Kan zo pagina ook automatisch worden aangemaakt? Zo "U word verwezen naar *site* in enkele seconden" ?

Is hier misschien ook iets voor een scriptje voor? Want ik heb nogal een aantal links ;p

Ja, ze doen het pittig misleidend. Ik had even een site van mezelf achter het /goto/ gehangen, en die bleef ook op hun webadres hangen. :mad: Zo kwam ik er achter.

Toch maar eens standaard een frame-ontsnapper gaan inbouwen op al m'n pagina's... brr! :confused:

(edit)
O, kruispost. - deze was reactie op de lord.
(/edit)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan