GP's kwestie Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvklink

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Hallo,
Het volgende: als ik op Server 2003 Group policy's instel werken deze op de client op de een of andere reden niet. :confused:

Ik maak gebruik van Virtual Machine daarmee heb ik een 2 Virtual machines aangemaakt.
- Server 2003 (engels)
- Windows xp (engels)

Op de server heb ik een domain aangemaakt genaamd: poliform
Op de server heb ik een OU aangemaakt met daarin een gebruiker. (deze moet zometeen inloggen op de xp client)
Voor de OU heb ik een Group Policy aangemaakt en wat policy's ingesteld maar deze werken dus niet op de xp client)

* Om er voor te zorgen dat de beide pc's elkaar konden pingen heb ik een statische ip opgegeven + van de xp client de firewall uitgeschakelt.
Ook heb ik bij de policy van de OU een vinkje gezet voor No Override.
Gebruiker kan inloggen op het domain maar policy's werken niet.

Doe ik iets fout?

Heb je computerpolicy's of user policy's gemaakt? het is raadzaam voor elk 1 te maken dan heb je 2 gpo's die van user koppel je aan de Ou die je voor user's hebt gemaakt en laat je authenticated user staan en hetzelfde voor de computer policy en de ou die je voor computers hebt aangemaakt.
Ik schat zo dat je nu computer policy's hebt ingesteld en de pc nog in de computer ou staat waar die geen policy's krijgt

vervolgens du je een gpupdate /result op de client en dan zegt ie wle welke ou's zijn toegepast anders een rsop
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/nl/Library/2fe9447d-c8d2-4b3e-9050-ecf3fd978df11043.mspx

Thx voor de reactie.
Wat ik gedaan had was een OU aangemaakt met daarin een user.
De pc stond in een ander map genaamd Computers deze heb ik verplaatst naar de aangemaakte OU.

Dus nou heb ik een OU met daarin een user en computer. (xp client waar op word ingelogd) Wat betreft de policy van de OU, ik heb alleen een user policy ingesteld.

User Configuration, Administrative Templates, Start Menu adn Taskbar, Remove Run menu from Start Menu enabled.

Dus.. 2 OU's aanmaken. 1 voor Users en 1 voor Computers en voor deze 2 OU's 2 aparte policy's aanmaken.
Alleen nou moet de Computers OU toch op de een of andere manier gekoppeld zijn met de User OU?
Daarnaast gaat het toch om de User policy zou je zeggen de computer hoeft toch geen beperkingen op te krijgen maar juist de gebruikers die erop inloggen ..

In de event viewer op de server staat het volgende .. Windows cannot find the machine account, The clocks on the client and server machines are skewed. . (error event 1097)

Laatst bewerkt:
Ga op de xp pc naar een dos scherm en typ de volgende commando's en herstart de machine
w32tm /config /update

w32tm /resync

Pas na 2 herstarts nadat de xp pc aan het domein is toegevoegd synchroniseert de klok met de dc goed maar zo forceer je hem

ff een vraag.

hoe heet dat boek wat je gebruikt, ik heb het namelijk op school ook iets met PoliForm BV moeten doen.

ff een vraag.

hoe heet dat boek wat je gebruikt, ik heb het namelijk op school ook iets met PoliForm BV moeten doen.

Hebben er wel boeken voor maar die gebruik ik niet veel zegmaar.
Het boek heet: Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment. :thumb:
Daarnaast heb ik een soort van werkboek met opdrachten erin die moeten worden uitgevoerd.

Vanavond laat ik een vriend van school naar me server kijken, mogelijk kan hij me helpen.
Als ik weet wat ik fout deed dan laat ik het hier meteen ook ff horen.

Mzzl

Even een paar simpele vragen:
1. Heb je die XP machine wel in het domein opgenomen?
2. Heb je de W2003 server de DNS-server voor het domein gemaakt?
3. Heb je de W2003 server als eerste DNS-server opgenomen in de TCP/IP configuratie van de XP client?
4. Valt de gebruiker wel in de de scope van de GPO die je voor dit account wilt laten gelden?
5. M.b.v. de Group Policy Management Console (GPMC, link ) kun je heel gemakkelijk zaken checken. Met RSOP kan het ook, maar het is makkelijker (vind ik) via de GPMC -> Group Policy Results (helemaal onderaan in het linker deelvenster). De gebruiker moet dan wel minstens 1x ingelogd zijn geweest op de XP machine.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan