GPS op een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulienKraakman

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Mijn vraag is de volgende: kan je een website maken met een kaart, waarin GPS gebruikt kan worden? (Dat er dus aangegeven wordt op de kaart waar de gebruiker zich bevindt). Het gaat hier dan om een website voor een mobiele telefoon, zodat de GPS functie van de telefoon gebruikt kan worden. Ik snap dat dit niet met HTML en CSS kan, maar wat zijn de mogelijkheden om dit toch via een website te doen (i.p.v. een applicatie die geïnstalleerd moet worden).

Alvast bedankt! :thumb:

http://www.trackr.nl/

dit zet je op je mobiel en je kan dan bijvoorbeeld op hyves een gadget toevoegen zodat men kan zien waar die telefoon zich bevindt.
Zelf gebruik ik dit ook en werkt zeer goed.

Bedankt, maar dit is absoluut niet wat ik zoek :o. Gebruikers die eerst een applicatie moeten installeren van te voren, dat is niet ideaal voor mijn doelstellingen. Ik wil gewoon weten of er een mogelijkheid is om op een website op de één of andere manier gebruik te maken van GPS, zonder dat de gebruiker hiervoor eerst een plugin op zijn mobiele telefoon hoeft te installeren.

Bedankt! :thumb:

als jij wilt laten zien waar jij bent dan zul je dat toch op je mobiel moeten installeren.
en die applicatie laat dan op de website zien waar de telefoon is.
een ander programma ken ik niet.

nou, zover ik weet kan dit niet. Even redeneren: een website is niets meer dan data-presentatie. Je kan via server-side scripttalen natuurlijk wel data opvragen, maar dit blijft beperkt tot browserinfo, zoals IP, taal, ISP, etc. De server-side taal (of client-side, for that matter) kan dus net zo min coordinaten verkrijgen als een desktop-pc.

Je zult dus altijd een applicatie moeten hebben op je telefoon die je coordinaten kan doorgeven, zoals puppie al zei.

Als je dit eenmaal hebt kan je natuurlijk zelf wat leuks gaan doen om het te laten zien op je website, zoals van die leuke markers op een google map showen. Ofzo.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt in ieder geval! Ik ga denk ik toch voor een applicatie dan. Bedankt nogmaals!

Wat dacht je van Google Maps voor de mobiele telefoon? Volgens mij heeft Google voor elk type wel een versie beschikbaar.
Zelf heb ik het ook gebruikt en werkt zeer goed.
Misschien dat je dit in je eigen applicatie kunt inbouwen.

Google maps laat toch niet je huidige locatie zijn dmv GPS? Ik heb wel eens google maps op de mobiele telefoon gebruikt maar ik bespeurde geen GPS :). Kan aan mij liggen natuurlijk...:p

Als je de speciale "Google Maps" applicatie voor je mobiele telefoon installeert, dan maakt het ook gebruik van je GPS-functie in de telefoon.
Bij mij werkt het uitstekend, je hebt dan alleen nog een mobiel internet abonnement nodig.
Je kunt het dan ook als routeplanner gebruiken. let er wel op dat er veel dataverkeer is omdat constant nieuwe afbeeldingen moeten worden gedownload.

Aaah oke, cool. Ik geloof ook direct dat je een applicatie voor de mobiele telefoon kunt maken die gebruik maakt van GPS. Maar kan dit ook zonder iets te installeren op een website?

Naar mijn weten en de reacties hierboven kan dat dus niet. Je zult iets moeten installeren. Ik moet dan met een applicatie maar genoegen nemen. De gebruiker zullen dan wel iets moeten installeren, maar het zij zo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan