GPS op Samsung Galaxy S3 Neo i9301

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik weet niet of ik hier op de goede plaats zit.
Ik vraag me af of GPS op mijn telefoons nu eigenlijk goed werkt.
Ik heb 2 dezelfde Samsung Galaxy S3 Neo i9301.
Ik heb er apps op bijv. van ANWB fietshulp. Als ik pech heb dan moet ik mijn gps aan zetten en drukken op fietshulp en dan zou mijn locatie moeten komen maar er komt altijd alleen "geen locatie gevonden".
Mijn app van RouteYou waar mijn fietsroutes instaan kan ik tijdens het fietsen openen maar je ziet dan alleen de rode lijn van de fietsroute, niet waar ik ben en ook geen achtergrond dus alleen een rode lijn met een witte achtergrond.
De app Here ziet mij ook niet in het veld.

En dan de meest bekende Google maps die ziet mij met gps aan ook niet maar nu heb ik laatst gehoord dat je daarvoor een netwerk moet hebben.

Is er iemand die duidelijkheid heeft want Samsung weet het niet en kan alleen zeggen telefoon opsturen.

Hoi,

Volgens mij werkt het beter als je bij gps ook het internet zou aanzetten is mij vaker opgevallen, met de s7 werkt het wel een stuk beter maar voorgaande modellen vaak eerst internet en dan gps dat is mijn ervaring met de s serie

Bedankt Modag. Maar ik ben een van de weinig Nederlanders die geen internetabonnement heb omdat ik dat niet gebruik op mijn telefoon. Maar dan zou ik dus om GPS te kunnen gebruiken internet moeten nemen? Dat is toch raar?

Hoi,

Is inderdaad vreemd maar is wel mijn ervaring ,en als het al zou werken zonder internet moest ik al flink in beweging zijn om na enige tijd toch toch een signaal te ontvangen en denk gezien de apps die jij gebruikt dat je stil staat.
Probeer het eens op je wifi thuis en dan de locatie kun je volgens mij controleren of het wel werkt (neem tenminste aan dat je hem thuis wel op je wifi hebt aangemeld)

Ja thuis heb ik wifi en dan werkt het wel maar het was voor onderweg als ik pech had met de fiets of als mijn fietsnavigatie, Garmin Edge, uit zou vallen.
Maar als het eigenlijk alleen met het netwerk erbij gaat dan is dat zo maar ik dacht dat mijn GPS misschien niet zou werken.
Bedankt Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan