GPS programma installeren op Samsung tablet GT-5110

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Goedenavond allen.
Ik wil op bovenstaande tablet, laatste update 4.4.2, waarvan de updates niet meer worden ondersteund door Android een GPS programma installeren.
Omdat de tablet niet meer is up te daten kan ik bijv. Maps niet meer aan de praat krijgen omdat de versie niet meer wordt ondersteund. Zonde, want de tablet werkt verder, zij het gelimiteerd, uitstekend.
Wel heb ik gelezen dat je de tablet met moeilijke constructies kan updaten, echter dat durf ik met mijn bescheiden kennis niet aan.
Heeft iemand een idee hoe dit te bewerkstelligen is, zodat ik de tablet als offline routeplanner kan gebruiken?
Alvast dank voor uw aandacht.

Te kostbaar om een recentere met Android 15 aan te schaffen?

Tis een verdienmodel om die oudere tablets niet meer te kunnen updaten, heb er ook nog een paar, dingen zijn niets meer waard.

Zou ik kunnen doen, echter niet relevant. Ik dacht wellicht gewoon een GPS programma er op te zetten voor in de auto.

Android 4 kwam in 19 oktober 2011 uit, dus je tablet zal rond de 13 jaar oud zijn met enkele jaren verschil. In die tijd is er een hoop veranderd, en geen enkele app zal hier nog op werken. Misschien kan je het tablet nog als snijplank gebruiken, maar ik raad aan om een nieuwe aan te schaffen.

Ik dacht wellicht gewoon een GPS programma er op te zetten voor in de auto.
En hoe dacht je dat je zwaar verouderde tablet die gps data ophaalt? Daar heb je op zijn minst WiFi voor nodig, of een tablet met een SIM kaart. Zonder één van die twee kun je wel een kaart laten zien (mits je een kaartapp hebt) maar zal je positie maar één keer de juiste positie aangeven: thuis, als je stilstaat.

Zinloos dus, tenzij je hem koppelt aan je telefoon en dáár je GPS positie van krijgt. Maar als je een (moderne) telefoon hebt, kún je in principe al met GPS navigeren in je auto :). Kijk om je heen als je ergens naar toe rijdt, en turf hoeveel mensen hun telefoon daarvoor gebruiken. Maak gelijk ook een lijstje van het aantal mensen dat daarvoor een tablet voor gebruikt (laat staan een verouderde). En bedenk dan een nieuw plan :).

Google maps zal niet werken op 4.4.2 omdat minimaal vereiste is 8 .

Je zou wel Sygic GPS Navigation of een ander kunnen proberen .

Op Apkmirror kan je alle versies vinden van een app, staat in de beschrijving minimale en maximale vereiste Android versie.
Een apk nooit updaten melding negeren.

4.4.2 updaten naar een ander Android versie 5,6 of 7 zal niet makelijk worden omdat er moet een beschikbare en een werkende versie gevonden worden voor desbetreffende tablet.

• Leuk
Waarderingen: njgv
Maar dan nog: zonder WiFi of SIM kaart geen gps data :).

@Lange Pier
Android 14 is de laatste, 15 nog niet uitgebracht, ja het is een verdienmodel Android toestellen oude dan 5 jaar kan de prullenbak in.

Maar dan nog: zonder WiFi of SIM kaart geen gps data :).
Staat erbij MAPS.ME:Offline maps .......
9 van de 10 navigatie apps kan offline gebruikt worden, eerst kaart of route downloaden die je nodig hebt en daarna heb je geen internetverbinding nodig.

Navigator heeft APK downloads voor oudere versies van Android, onderaan op deze pagina. Je moet dan wel APK installatiebestanden kunnen gebruiken. Zie tweede link.

• Leuk
Waarderingen: njgv
9 van de 10 navigatie apps kan offline gebruikt worden, eerst kaart of route downloaden die je nodig hebt en daarna heb je geen internetverbinding nodig.
Ik zag inderdaad in de handleiding dat de tablet een GPS antenne heeft. Zijn we dus weer terug bij af, omdat TS geen updates voor de mappen kan installeren :).

Wat je wilt gaat niet lukken zonder een extra apparaat ( jouw mobiel) Offline routeplannen gaat niet, het apparaat kan niet de locatie bevestigen zonder (gps) data ..
Je tablet zou kúnnen werken als je van je mobiel een hotspot maakt en die vervolgens verbindt met je tablet ..
Hier gebruiken we een wat minder oude tablet als 'control center' voor audiobediening, Netflix, Spotify, Videoland en wat andere online diensten.
En daarnaast word die soms gebruikt als E-reader .

Wat je wilt gaat niet lukken zonder een extra apparaat ( jouw mobiel) Offline routeplannen gaat niet, het apparaat kan niet de locatie bevestigen zonder (gps) data ..
Tja, dat zei ik ook al in #5, maar werd een beetje weggezet. En als je al een mobiel hebt, dan kun je daar dus ook mee navigeren. Heb je de tablet echt niet nodig :).

@OctaFish
Nee ,je werd/wordt niet weggezet ..., we zijn hier om elkaar te helpen er zijn vele manieren om een doel te bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan