GPS verbinding / mcguider / Nokia E50

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb een Nokia E50 en heb op een aparte sd-card Mcguider geïnstalleerd.

Dat is allemaal gelukt maar nu moet ik verbinding zien te krijgen met de satelieten.

Maa het is mij niet duidelijk hoe ik dat voorelkaar krijg. Heb ik daar bluetooth voor nodig?

Wie kan me helpen?

Als je telefoon geen GPS heeft moet je gebruik maken van een losse GPS. De verbinding tussen GSM en GPS maakt je dan inderdaad via Bluetooth.

Het beste kun je eerst de GSM en GPS met elkaar verbinden en goed instellen. Als dat gelukt is start je Mcguider op en stel je daar de juiste instellingen in.

Hier staan ook nog een aantal stappen: http://www.mcguider.com/nl/installation_guide.html

Laatst bewerkt:
Een losse GPS?

Is dat iets wat ik dan nog apart moet aanschaffen of ....... :confused:

Ik heb eigenlijk nog een aantal vragen:

* s het wel slim om dit op de sc-card te doen en kan ik het niet beter op de GSM doen. En moeten de kaarten dan wel op de sd-card?

* ik heb ook het toetsenbord lock programma geïnstallaard, omdat dit niet standaard op deze GSM zit. Als ik echter Mcguider heb gebruikt dan werkt het lock programma niet meer. Ik moet dan de GSM opnieuw opstarten en weer opstarten ZONDER de sd-card en dan werkt het weer wel. Herkend iemand dit probleem?

Je dient inderdaad een losse GPS te kopen als je die niet hebt. Zonder GPS geen navigatie. Of je GSM moet een ingebouwde GPS hebben, sommige toestellen hebben er standaard 1 in de GSM zelf. 2de hands zijn er voldoende te vinden voor 20 - 30 euro.

Op zich is het geen probleem om alles op SD te houden. Of je telefoon moet over voldoende geheugen beschikken dan zou je de applicatie zelf op de telefoon kunnen installeren. Dit kan je ene kleine snelheidsverbetering kunnen opleveren tijdens navigeren. Dat is een kwestie van testen of je merkt of het sneller is of niet. Als dat niets uitmaakt dan kun je alles op SD laten staan.

Waarschijnlijk snap het lock programma het even niet meer en je navigatiesoftware houd de lock als het goed is tegen. Zou anders ook lastig worden tijdens navigeren. Kijk eens naar de instellingen van het lockprogramma. Mogelijk dat je iets kunt aangeven dat bij bepaalde software hij niet moet gaan locken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan