gpu en core staan op 50c

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart46

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Sins eenige tijd maak de ven van de computer herrie als ik hem een paar uur uit zet is er niets aan de hand maar naar een paar uur begint hij weer
Bij Speedfan zag ik dat m'n gpu en core op 50c staan de rest staat op 38c
Ik heb hem oppen gemaakt en geprobeerd om hem stof vrij te maken(de ven op de procesor heb ik laten zitten ) daar na warren ze weer 46c
Nu ik dit schrijf weer 50c, is dit erg en zo ja wat doe ik er tegen
Oke hij is niet zo jong meer voor een P4 (6 jaar) maar toch

Groeten Mart

Speedfan is niet echt betrouwbaar, je kan beter Pc Wizard gebruiken. Indien de temperaturen daarin ook deze waarden hebben, zijn het prima temperaturen.

wat vind jij erg?
mijn laptop wordt wel eens 90 graden:confused:

Laptop is niet vergelijkbaar met een desktop PC. De laptop is kleiner, en is standaart al wel warmer dan een normale PC. Tenminste.. Die van jou is 2.7x zo warm als die van mij. Maar goed..

(Een AMD Laptop die ik had liep altijd op 55 tot 70 graden)

50 graden Celsius mag best hoor. Ik weet exact te temperatuur tot waar een p4 mag werken maar ik gok dat zo rond de 65 graden Celsius zit. Tot die temperatuur mag je hem 24/7 laten draaien. De gpu mag waarsschijnlijk nog veel hoger. Het hangt een beetje af van het soort kaart (de HD48XX serie mag tot 110 graden Celsius) maar de temperatuur van je gpu mag altijd een stuk hoger worden dan die van je cpu. Dus geen reden tot paniek.

Bedankt voor de snelle andwoord
nu weet ik dat ik me geen alteveel zorgen hoeft temaken

Bedank allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan