GPU en processor goed voor high end games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiIad

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2014
Beste,

Ik vroeg me af of de volgende setup goed genoeg was om games zoals Battlefield Crysis 3 en Metro op high - ultra af te kunnen spelen met hoge fps (constant, geen spikes of wat dan ook):

Intel Core i5 4460 / 3.2 GHz
Cooler Master Hyper 412S
8 GB DDR3 SDRAM / 1600MHz
ASRock H81M-HDS
1 TB HDD Seagate Barracuda
430W Corsair CX Modular
Nvidia GTX 750 Ti / Twin Frozr

Zo niet, wat zou je mij suggereren om anders beter te doen?

Alvast bedankt

MiIad,

Ik weet niet wat je maximale budget is voor je PC, en wat heb je nu voor een PC?
Er zijn wellicht wat andere keuzes welke ik zou maken.

Beste loukskywalker,

Ik heb nu een laptop, en wil een pc bouwen.
Mijn budget ligt tussen de 700 en 800 euro, wat zou je mij suggereren?

Alvast bedankt

Het "basisgamesysteem" zal zeker in de buurt komen.
http://tweakers.net/reviews/3595/3/desktop-best-buy-guide-juli-2014-budget-en-basisgamesysteem.html

Echter zou ik zelf voor Nvidia gaan (ben geen AMD fan).
Ook zou ik de overweging maken voor een Intel Core i5-4590 te gaan.

Met jouw eerste game systeem is niets mis mee.

Maar verwacht niet dat je de nieuwe games vlekkeloos op ultra kan spelen zonder spikes en fps drops.

Ik denk dat als je iets meers budget vrij weet te spelen en je b.v. voor het mainstreamgamesysteem gaat. Heb je meer kans om op hogere fps.
Natuurlijk is dat niet meer dan logisch, hoe meer je uitgeeft, hoe beter het word.

Wil je je systeem enkel gebruiken voor gamen?
Of ga je ook videobewerken, veel winrarren etc?

Ik speel op mijn Systeem b.v. Watchdogs op Ultra (1 schermBenQ XL2720T @ 120Hz) maar wel maar met ~ 50 FPS, en heel soms een hapering. Daarom heb ik mijn specs wat lager gezet om wel constante FPS te halen zonder hapering
mijn systeem:
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=438090

Battlefield 4 eet hij wel als een snoepje moet ik zeggen.

Ik heb even gekeken en je een naar mijn idee goed systeem samengesteld, welke wat enkel uit premium kwaliteit producten bestaat. Dus een lange levensduur gegarandeerd.
en denk dat je de meeste games hier heerlijk op kan spelen:
Intel Core i5-4590 Boxed
€ 166,90
Asus B85-PLUS
€ 72,99
MSI GeForce GTX 770 Gaming
€ 272,05
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€ 46,-
Corsair Carbide 300R
€ 60,85
Corsair Hydro H55
€ 55,15
Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9
€ 71,03
Corsair CX500M
€ 52,79

CPU:
Intel heeft zich met deze CPU lijn al dik bewezen!
Betrouwbaar,snel en stabiel. Daarbij relatief zuinig en produceren niet te veel warmte.
Mobo: Asus maakt top producten. En hun moederborden staan bekend om de goede kwaliteit.
GPU: Grafische kaart MSI en Asus hebben goede kaarten, de GTX770 van MSI is hoger geclocked dan zijn concurent van Asus.
Geluidproductie is stil in idle, en redelijk in game! Koeler koelt goed!
HDD: 1TB is voldoende voor hedendaagse dingen. De Seagate's zijn Snel en redelijk betrouwbaar. Echter voor echt prestatiewinst kan je ooit overwegen om een SSD te komen,
B.V. de Samsung 840 EVO's. Installeer hier je OS op en de meeste games die je speelt. Dit zorgt voor enorme laad snelheden!
Case: Dit is een eigen keuze, wel is het belangrijk een Case te zieken welke een goede airflow heeft, waardoor warmte snel afgevoerd word buiten de kast! Deze Corsair Case ziet er strak uit. Heeft een goede airflow en isoleert het geluid enigsinds. Het verwijderen van de uitwasbare stoffilters is ook zo gepiept
CPU Koeler: Er zit standaart een koeler bij je CPU. Echter raad ik altijd een (water)koeler aan. Het voordeel is dat deze de tempratuur van je CPU lekker laag houden, waardoor de kans op defecten kleiner zijn. Waarom ik altijd kies voor waterkoeling is :
De Radiator, waar de warmte word gescheiden bevind zich aan een gat van de kast. Waardoor de warmte niet onnodig in de case blijft hangen. En je deze direct voor het grootste deel naar buiten transporteerd. Hierdoor heb je niet direct extra fans nodig in je PC om de airflow te optimaliseren. Hoe lager de temperatuur in de kast is, hoe lager de tempratuur van o.a. de Grafische kaart blijft (GPU)
PSU : Power-suply Unit (voeding) : bij high end gaming word soms veel stroom gevraagd, soms continu maar soms ook met pieken. Een degelijke Voeding moet ervoor zorgen dat je systeem blijft draaien. En er geen te hoge of lage spanningen door je systeem gaan. waardoor je overige hardware langer mee zal gaan.

Los bestellen bij div. sites: € 797,76
alles in 1x kopen bij Megekko: € 807,69

Bedankt voor je suggestie,

Het ziet er zeker goed uit. Is het mogelijk om bij Megekko of ergens het hele systeem samengesteld te kunnen verkrijgen met die componenten? Kan niet echt alles een voor een plaatsen :p.

Er zijn sites die hem samenstellen! Megekko niet denk ik, zelf samenstellen is eigenlijk heel makkelijk en zelfs leuk, alles wijst zich eigenlijk van zelf. En internet staat er vol mee!

Er zijn sites die hem samenstellen! Megekko niet denk ik, zelf samenstellen is eigenlijk heel makkelijk en zelfs leuk, alles wijst zich eigenlijk van zelf. En internet staat er vol mee!

Beste Louk, zou je mij nog steeds dezelfde gamecomputer aanraden met een budget van 800 euro? Of zou ik ook SSD overwegen

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van je budget, kan je kijken of er nog interessante prijs wijzigingen zijn,

Zo zou ik een ssd van Samsung 840 evo halen, en wellicht een gtx 870 ipv een gtx 770!

Daarbij heeft Intel inmiddels ook nieuwere processors, en zijn er op Mobo gebied nieuwe chipsets verkrijgbaar!

Hoe denk je over een GTX970 graphic card? Met een i5 4590, zelf weet ik echter niet bij welke site ik goedkoop uitkom om deze dingen te kunnen bestellen (heb ook geen besturingsysteem). Zou jij mij een paar sites kunnen aanraden met advies over onderdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan