GPU Fan Profiel aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn instellingen van de koeler op mijn videokaart aan te passen. Want mijn kaart die wil nog wel eens 80 graden worden door zijn extreme overclock, maar die temperatuur komt vooral ook omdat ik steeds vergeet de koeler harder te zetten. De koeler draait van 5 tot 91 graden slechts op 28% (Volgens RivaTuner), en gaat dan pas naar 55%. Dit wil ik dus aanpassen, aangezien ik de temperatuur van mn kaart onder de 70 wil houden, zonder dat ik de fanspeed in Rivatuner hoef aan te passen, want dan draait hij ook op 100% als mn videokaart vriestemperatuur krijgt, wat natuurlijk overbodige herrie mee neemt.

Is er een programma dat deze instellingen kan aanpassen?
In Rivatuner kan ik er trouwens geen optie voor vinden. Het gaat hier trouwens om een oude rotkaart, een ATi HD2400 (XT?) die op Core Clock van 450 MHz naar 515 MHz is opgevoerd, met een Memory Clock van 500 naar 570. En ik ben van plan hem nog verder te clocken, want ik heb nog steeds een stabiele kaart. Maar dan moet die temperatuur wel omlaag, zonder dat ik een nieuwe koeler koop.

In ati catalyst control center is er een optie om je fan sneller te laten lopen. Deze optie heet "ATI overdrive".

Daar kan je 'm harder mee zetten ;)

succes

Lucas

Ik kan die instelling niet vinden, maar volgens mij bedoel jij een optie voor direct effect. Dat wil ik niet, ik wil kunnen plannen. Bij zoveel graden zoveel draaien, bij wat meer graden wat meer koelen, enzovoort. Dat staat al op de videokaart geplanned, dat kan ik in Rivatuner zien. Maar met Rivatuner weet ik niet hoe ik deze planner kan aanpassen.

ah zo.. Nee met ati overdrive kan dit niet.. Ik weet tevens ook geen ander programma dat dit kan.

Succes met verder zoeken ;)

Lucas

Hmm oke, nja, misschien iemand anders dan?

Ik lees trouwens op een ander forum dat het wel in Rivatuner kan, door op het schema te dubbelklikken. Probleem is dat dat bij mij niks doet. Betekent het dan dat het niet kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan