GPU Fan(ventilator) werkt "af en toe", waar ligt dit aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerrie

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
De ventilator van mijn grafische kaart (Geforce 315) staat af en toe bij het opstarten van m'n pc stil. Met een klein duwtje in de goede richting begint hij gelijk weer normaal te draaien, zonder veel geluid te maken. Mocht ik dit duwtje niet geven wordt de kaart ong. 100 graden voordat hij (automatisch)uitvalt :(

Mijn vraag is hoe komt het dat deze fan soms niet draait? Ligt dat aan een tekort aan voeding of is de fan gewoon kapot? Als deze kapot is, waarom werkt hij dan wel gewoon na een zacht duwtje (en blijft dan ook werken!)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

die fan is gewoon kapot,nieuwe plaatsen dus,dat hij het na een duwtje weer doet ligt aan het lagertje:o

Toevallig, had dit dus ook eergisteren. Even eruit halen, goed uitzuigen met de stofzuiger (of perslucht, alcohol met wattenstaafje, enz.) werkt vaak. Bij mij werkte dit ook, maakt soms ook veel lawaai. (ATI Radeon HD4670)

Bedankt voor jullie reacties,
Ik ga m'n kaart eerst even goed uitzuigen en schoonmaken, mocht dit niet werken en blijft de fan niet vanzelf draaien koop ik denk een nieuwe fan.
Heel erg bedankt voor jullie tips :D

Ik heb hem geprobeerd schoon te maken maar dat hielp niet veel.
Nieuwe fan gekocht en erin geplaatst, de kaart werkt nu weer prima ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan