GPU Klok te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Beste leden,

Tot mijn schrik zie ik dat de GPU Kloksnelheid te laag ligt, zelfs na een overclocking van 20% van mijn nieuwe videokaart.
De kaart draait op 400MHz i.p.v. 850MHz. :shocked:

PS: Door deze overclock met de ATI Overdrive-tool wordt mijn kaart helemaal niet overdreven warm en alles draait ook nog gewoon stabiel. Maar ik vind het raar dat ie op 400MHz blijft staan. :(

Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen om 'm op 850MHz te laten draaien??

Screenshot EVEREST:

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef eens een screen van je instelligen in ati overdrive.

ALs je ATI kaart amper belast wordt draait ie de core/geheugen terug.
ik neem aan dat deze schreen gewoon in idle is.

Ik heb de screen inderdaad gemaakt in idle toestand en de screens van nu ook.

Natuurlijk ben ik zo brutaal geweest om de meters vol open te schuiven. :p Wanneer ik dan op 'Apply' klik dan zie ik bij 'Current Values -> GPU Clock' (onderaan in ATI Overdrive) de klok voor een tel op 960 springen en daarna klapt ie gelijk weer terug op 400. :confused:

Screenshot ATI Overdrive:

Laatst bewerkt:
Je zou even tijdens load moeten kijken => misschien ff een film starten en dan overdrive in de gaten houden.
Ik zal vanavond wel een screen van mijne laten zien, dan kun je het vergelijken. (zit nu op de laptop)
Ik heb dat ook alleen kan ik via m'n G15 toetsenord wel zien dat de core omhoog springt naar de ingestelde waardes

Ik zie wel in je screen dat je alles vol open hebt staan en de fan vast op 35%, dat is aan de lage kant.
Ook te zine aan je tmep in idle. Zet deze bv vast op 70/75 procent.
In ieder geval een stuk hoger. tot jij het geluid acceptabel vind.

Hier mijn screentje

Ook op 400 onbelast. Tijdens het gamen springt hij gewoon op de ingestelde waarde.

Dus nog even je fanspeed omhoog draaien om je temp laag te houden

Bedankt voor de informatie en het screenshotje.
Ik zie inderdaad dat ie bij jou ook op 400MHz staat (in idle toestand). Dat klopt dus wel dat dat bij mij ook zo is.
Das mooi.

Uit het screenshot zie ik dat ik verder kan overclocken met mijn videokaart dan jij. Dat hoeft denk ik niet te betekenen dat mijn 5700-serie kaart sneller / krachtiger is dan jouw kaart uit de 5800-serie. Of toch wel? :P Lijkt mij persoonlijk niet omdat een 5800-serie duurder is.

Ik heb de fan-speed op 75% staan. Want ik vind het wel een nadeel dat ie zoveel geluid maakt.
Maakt die van jouw ook zo'n herrie?
De 30 graden die jij haalt op 85% haal ik nooit van z'n leven niet, zelfs niet op 100% snelheid.
Misschien is het mogelijk om er later een ander koelsysteem er op te monteren??

Screenshot:

PS: Ik heb een Logitech G110 toetsenbord.

Laatst bewerkt:
:) al schuif jij de overklok max dan draait het nog niet zo snel als deen 5870 op stock ;)
Die kaart zit anders in elkaar, andere chip.

Ik heb een andere koeler op m'n kaartje gemonteerd. Veel lagere temperaturen en veel stiller.
Vol belast zit m'n kaart tussen de 40 - 44 graden.
Deze koeler heb ik http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=2_&mID=546

Van accelero heb je deze voor de 5770
http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=2_&mID=256
te koop bij azerty http://azerty.nl/8-1091-215541/arctic-accelero-l2-pro-videoka.html?tab=tech_specs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan