GPU laten vallen en PCE 8 kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo mensen

Ik heb mijn oude GPU asus gt 630 laten vallen van ongeveer 2 meter :o toen ik daarna ging kijken of hij het nog deed kwam ik erachter dat hij niks meer deed.
Heel soms ging het wel aan maar had ik allemaal rode streepen in mijn beeld of alleen maar blauw beeld.

Ik kwam net een filmpje tegen op youtube en daar hadden ze het over dat het mogelijk is dat de capacitor kapot kan zijn omdat hij de dezelfde problemen had.
Maar toen ik ging kijken of er iets mis is kwam ik erachter dat ik ereen misschien mis.

Weet iemand toevallig of daar wel iets zat zo ja waar ik zo'n ding ken kopen, want voel me nog al schuldig tegen over de GPU na al die jaren hem zo laten vallen :(

o ja en er zit geen cooler op omdat ik een intel stock cooler erop had maar tijdelijk eraf had

hier een foto van de waarschijnlijke misende kapasitor
http://oi57.tinypic.com/2na447n.jpg

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft er daar helemaal geen condensator gezeten als ik op je foto kijk. Het ziet er in ieder geval niet uit alsof daar ooit gesoldeerd is.

Heb je geen losse condensator gevonden bij de videokaart toen je hem hebt laten vallen? Losse condensatoren kan je in ieder geval gewoon kopen en solderen.

Volgens mij heeft er daar helemaal geen condensator gezeten als ik op je foto kijk.
Dat is ook mijn mening, ik vermoed een printbreukje in 1 van de baantjes of door-metaliseringen.
Als er geen zichtbare schade is, is het vrijwel niet te vinden / repareren....:(

Hallo

Met deze symptomen ...

Zo goed als zeker 1 of meerdere onderbroken soldeerverbindingen tussen de g.p.u. en de printplaat.

Door het vallen is de printplaat een beetje vervormd (getornd) , waardoor deze zijn gescheurd.

"Ik heb mijn oude GPU asus gt 630 laten vallen van ongeveer 2 mete..."

Soldeerverbindigen reeds verzwakt door ouderdom en ettelijke warm/koud cycli konden de extra op deze uitgevoerde stress niet aan.

Op de foto is duidelijk te zien dat er nooit een condensator is gemonteerd op deze plaats.

Een reflow van de g.p.u. door iemand die weet met wat hij bezig is , is een mogelijkheid .

Uiteraard dien je dan zo iemand lokaal te vinden.

Hou je af van oven en verfstripper toestanden ... dit kan nooit een stabiele herstelling opleveren ... bemoeilijkt of maakt dit zlefs onmogelijk (nutteloze extra schade)

Peter

Hallo

heel erg bedankt voor de reacties.
Nadat ik deze topic geplaatst had had ik nog een keer gekeken naar de achterkant en kon daar ook niet iets zien van restanten ofzo, dus ik denk dat daar dan niks hebt gezete.

Ik heb deze videokaart niet meer nodig, want heb op dit moment een veel betere in mijn PC zitten ende graphics van mijn i7 4770k is bijna net zo goed.

Het is jammer dat ie kapot is, maar wel geleerd dat ik dingen beter op moet ruimen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan