GPU overclocken begeleiding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benjamin1596

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik ben Benjamin Schreur en ik ga binnenkort m'n GPU vernieuwen (nieuwe kopen)

Ik heb m'n oog laten vallen op de msi 760 hawk (alles over deze GPU: zie link)
http://m.youtube.com/watch?v=gSL8s9GQ4oE

ik hoop deze ook over te clocken (waar hij uiterst geschikt voor is) alleen ik heb vrijwel geen ervaring op dit gebied zou iemand mij een beetje kunnen begeleiden in dit proces.
Ik heb van horen zeggen dat je noet met voltages moet gaan klieren want dan sloop je je kaart, maar deze is ervoor ontworpen...
Zouden jullie me kunnen vertellen waar je wel of niet aan moet zitten (core clock, memory clock, core voltage etc.)
Ik ga msi afterburner gebruiken

Verdere specs:
i5 3570K (clocked to 4.2 gHz)
8gb DDR3 1600 mHz RAM
msi Z77A-G43 moederbord
Corsair 600 watt gaming power supply

Iedereen alvast bedankt voor enig advies

Mijn Nvidea kan ik gewoon overclocken in het controlepaneel van Nvidea zelf:
http://www.hardwarelook.com/articles/how-to-overclock-nvidia-geforce_13_1.html

Wat je eigenlijk moet doen is gewoon langzaam overclocken 10MHz per keer bijvoorbeeld (begin mag je wat meer doen)
Vervolgens goed kijken naar de temperatuur (moet lager dan 90graden).
Meestal start ik dan even een spel, en let ik of ik geen Artifacten zie (dat zijn kleine blokjes op je scherm/pixels die een andere kleur ineens krijgen)

Als alles goed gaat, dan overclock ik nog wat meer.

PS:
Je kan meerdere dingen overclocken, je kan je core (GPU) overclocken, en je video geheugen.
Maar meestal zou ik het geheugen niet al te veel overclocken

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Okay, ik heb even gekeken maar bij mijn standaard controle paneel kan ik de overclock optie niet vinden.... Nouja dan maar msi afterburner right ;)

Bedankt voor deze informatie, ik zal van m'n video geheugen maar afblijven maar ik ga core clock even lekker mee spelen :)
en de voltages laat ik denk ook met rust, dat is denk echt voor de 'die hard' overclockers

Nogmaals hartelijk bedankt ik zou hier al een aardig eindje mee moeten kunnen komen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan