GPU snelheid klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaLMaN

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
32
hallo,
een paar maanden geleden heb ik de Sapphire HD3870 gekocht maar hij laat bij Catalyst Control Centre (software/driver voor de HD3870) zien dat de GPU snelheid maar op 300mHZ loopt, terwijl die makkelijk de 800mHZ moet kunnen halen, en de memory clock loopt ook maar op 1126mHZ, terwijl deze in de 2200 moet komen. ik heb geprobeerd te overclocken, maar zonder resultaat. mijn systeem werd onstabiel en crashte constant als ik een half uurtje een spel ging spelen. echt frustrerend. kan iemand me plz helpen.

alvast bedankt

Salman

PS. ik heb geen andere topic over dit onderwerp gevonden, sorry als ik het verkeerd heb
 
heb ik al geprobeerd. ik heb de Catalyst ge-update naar de laatste versie, nl. 8.6 maar nog steeds haperen de meeste spellen. Crysis kan ik niet eens op de hoogste settings zetten zonder dat die om de 5 seconden hapert. ik weet van mensen dat hun ATI 2900 Crysis op hoogste settings kan draaien in DX10.

?????????
 
Heb je wel de voedings stekker aangesloten op de kaart (en levert die voldoende spanning)?
 
alles zit er goed in, heb net weer alles gecheckt.
heeft iemand anders ook de Catalyst control centre? zo ja, wat geeft die dan aan bij Current Clock Settings onder de ATI Overdrive tab? bij mij geeft die GPU clock: 300mHZ
en Memory Clock: 1126mHZ
 
mensen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb het denk ik gevonden. stom van mij dat ik het niet eerder had gedaan. maar ik opende een spel in windowed mode (dus niet full screen) en daarnaast plaatste ik de Catalyst control centre. de clocks passen zich allebei aan aan het gebruik van de computer. wel leuk bedacht :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan