GPU Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomgreep

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Mijn Acer Aspire 7520 laptop wordt al een paar weken lang elke keer heel erg warm. Naarmate de laptop warmer wordt, gaat alles langzamer werken. Na wat tips op internet te hebben bekeken ging ik maar eens de temperaturen bekijken. Dit heb ik gedaan met PC Wizard 2008. De temperaturen zijn als volgt:

ACPI Thermal Zone: 85 graden Celsius
AMD Turion 64 X2 Mobile: 80 en 78 graden Celsius
GPU Temperature: 84 graden Celsius
Harde schijf: 44 graden Celsius

Volgens de internetfora is dit veel te hoog. Na meer te hebben bekeken in PC Wizard 2008 kwam ik erachter dat de GPU-waardes anders zijn dan ze normaal gesproken (initial) zouden moeten zijn.

GPU Frequentie: 182.25 MHz - [initial: 275 MHz]
Geheugen GPU: 799.20 MHz - [initial: 200 MHz]

Het lijkt er dus op dat de GPU overklokt is. Ook denk ik dat de temperatuur wat normaler wordt als de waardes meer bij het oorspronkelijke liggen. Wie kan mij hiermee helpen?

Mochten er nog bepaalde specificaties van mijn computer nodig zijn om dit probleem op te lossen hoor ik dat graag. Alvast bedankt!!

Eitje koken zal bijna lukken :P
Kijk is in de bios of dat er iets is overgeklokt, maar lijkt me stug op een laptop...

Ik heb inderdaad al in de bios gekeken, maar bij deze bios is er nauwelijks iets interessants te zien, laat staan of het overklokt is. (Of is dit misschien wel te zien en weet ik niet hoe ik de data moet interpreteren) Btw, goed idee van dat eitje:D, maar dat doe ik liever op het fornuis:p

Het wordt wel warm daarbinnen idd maar een laptop wordt altijd een stuk warmer als een desktop. Boven de 80 graden wordt wel erg warm maar hoe oud is je laptop al? Mischien is de binnenkant stofvrij maken een goed idee omdat de tempraturen van alle gemeten onderdelen hoog is.

@mario, videokaart overklok kan je niet in de bios zien.. teminste ik niet.

Ik heb deze laptop nu driekwart jaar. Daarnaast wordt hij dus standaard langzaam naarmate hij warmer wordt.

dan zou ik terug naar de winkel gaan en vragen waarom hij zo warm wordt... dan krijg je mischien een splinternieuwe alleen maar omdat er stof in zit.. ;)

Ik zal een mailtje sturen (was een internetwinkel). Kijken of het iets uithaalt!! Bedankt!

Ik heb hier ook een 7520G, 3x laten repareren, waaronder 2x omdat hij erg warm werd. Nu wordt hij nog steeds erg warm.. :confused:

Mhm, dat is nou weer jammer dat dat zo is:P Ik zal dat ook maar in het mailtje erbij zetten, bedankt!! Werd die bij jou overigens ook langzaam door de warmte?

Trouwens, wel toepasselijk, op de homepage van helpmij is dit artikel bestempeld als 'hot':P:evil:

Nee, heb geen last dat ie langzamer wordt als hij warm is..

Ow, dat is dan wel mooi, bij mij is hij altijd in het begin snel, maar zodra hij warm wordt gaat het niet meer zo soepeltjes.

Wat je zoiezo even kan doen is even je laptop uitspuiten met wat lucht.. Even het stof van de fan af etc.

En waar moet ik dan lucht spuiten? Gewoon achter in de ventilatieopening of moet ik de laptop even uit elkaar schroeven? Bedankt voor de tip!

Nou. Je zou met een busje compressie lucht kunnen proberen. En als je al geen garantie meer op de laptop hebt. Kan je em desnoods even openschroeven. Wel voorzichtig uiteraard

1z hetzelfde probleem gehad met dezelfde laptop. RMA gegaan en prima opgelost door Acer!

OK, dan ga ik daar naar kijken, maar wat dan met die MHz-waarde bij het geheugen van GPU?? Kan dat niet normaal worden?

Ik heb Nvidia system tools maar gedownload en daarmee de waardes van de GPU omlaag gehaald. De laptop wordt nog wel steeds warm, maar het lijkt erop dat hij minder warm wordt, minder hard de ventilator laat loeien, en hij niet langzamer wordt. Of het ook op de lange termijn werkt weet ik niet, maar op dit moment lijkt hij het weer normaal te doen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan