Mijn Acer Aspire 7520 laptop wordt al een paar weken lang elke keer heel erg warm. Naarmate de laptop warmer wordt, gaat alles langzamer werken. Na wat tips op internet te hebben bekeken ging ik maar eens de temperaturen bekijken. Dit heb ik gedaan met PC Wizard 2008. De temperaturen zijn als volgt:
ACPI Thermal Zone: 85 graden Celsius
AMD Turion 64 X2 Mobile: 80 en 78 graden Celsius
GPU Temperature: 84 graden Celsius
Harde schijf: 44 graden Celsius
Volgens de internetfora is dit veel te hoog. Na meer te hebben bekeken in PC Wizard 2008 kwam ik erachter dat de GPU-waardes anders zijn dan ze normaal gesproken (initial) zouden moeten zijn.
GPU Frequentie: 182.25 MHz - [initial: 275 MHz]
Geheugen GPU: 799.20 MHz - [initial: 200 MHz]
Het lijkt er dus op dat de GPU overklokt is. Ook denk ik dat de temperatuur wat normaler wordt als de waardes meer bij het oorspronkelijke liggen. Wie kan mij hiermee helpen?
Mochten er nog bepaalde specificaties van mijn computer nodig zijn om dit probleem op te lossen hoor ik dat graag. Alvast bedankt!!
ACPI Thermal Zone: 85 graden Celsius
AMD Turion 64 X2 Mobile: 80 en 78 graden Celsius
GPU Temperature: 84 graden Celsius
Harde schijf: 44 graden Celsius
Volgens de internetfora is dit veel te hoog. Na meer te hebben bekeken in PC Wizard 2008 kwam ik erachter dat de GPU-waardes anders zijn dan ze normaal gesproken (initial) zouden moeten zijn.
GPU Frequentie: 182.25 MHz - [initial: 275 MHz]
Geheugen GPU: 799.20 MHz - [initial: 200 MHz]
Het lijkt er dus op dat de GPU overklokt is. Ook denk ik dat de temperatuur wat normaler wordt als de waardes meer bij het oorspronkelijke liggen. Wie kan mij hiermee helpen?
Mochten er nog bepaalde specificaties van mijn computer nodig zijn om dit probleem op te lossen hoor ik dat graag. Alvast bedankt!!