GPU upgraden, gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Momenteel zit ik met de volgende pc:
CPU: AMD FX8350 @4.0ghz
GPU: Sapphire HD7870 2gb
Mobo: Asrock 970 Extreme3
RAM: 16 gb (2x8)
Voeding: Corsair 550m
Case: HAF912

Zou graag de GPU upgraden naar een MSI GTX 970, omdat ik bij de meeste hedendaagse games merk dat ik grafisch steeds lager moet gaan zitten voor fatsoenlijke FPS. Ik ben er al wel achter dat een gtx970 past op het moederbord en dat het past in de case, maar ik vraag mij af of deze daadwerkelijk gaat werken in combinatie met de rest van de pc. Op internet wordt je niet veel wijzer, je leest zoveel verschillende dingen. Het zou niet werken met een AMD cpu, het zou vrij weinig performance toevoegen (lijkt mij sterk), het zou niet passen in de case (270mm ruimte met hdd rek, 390mm zonder, gtx970 is 269mm?)

Kan iemand mij een helder antwoord geven: Gaat dit werken en heeft het zin?

Mvg.

Ja, dat gaat zeker werken, de voeding kan het ook aan, mag geen probleem zijn.
De vraag is echter of je zoveel geld uit wilt geven voor een kleine prestatie-winst zoals uit deze benchmark blijkt..?

Inderdaad, mijn fout, bedankt voor de correctie !:thumb:
Ondanks dat zou ik zelf voor het verschil in de overall prestaties niet zoveel uitgeven.

Laatst bewerkt:
Als ik onderaan in die pagina kijk bij het deel Benchmark, zie ik dat de 970 bij alle vier dubbel zo 'hoog' uit de test komt. Ik hield zelf altijd Passmark aan als een snelle check.

Ik heb al een tijdje (circa begin dit jaar) een nieuwe videokaart op het verlanglijstje staan, nu net na de zomervakantie had ik geld over, omdat de vakantie deels niet door ging.
Als een 970 tegenover een hd7870 niet veel prestatiewinst levert, wat zou dan wel een goede upgrade zijn? De 7870 is onderhand ook 4 jaar oud in deze pc en ik merk dat games zoals GTA V op gemiddelde instellingen moet gaan, wil ik 60 fps halen.

Een CrossfireX opstelling met een 2e 7870 is volgens mij geen optie omdat je in dat geval ook een zwaardere voeding nodig hebt en de processor dan de bottleneck wordt.
Moet het persé een nVidia-kaart zijn..?
Een AMD alternatief in ongeveer dezelfde prijsklasse zou de Radeon R9 280X kunnen zijn, benchmarks hier.

Ik koop mijn onderdelen bij Mycom, hier in Zwolle hebben ze altijd super service en daar kunnen ze hem voor mij erin zetten. Ben zelf niet zo handig en met een onderdeel van 300~400 euro laat ik dat liever voor een tientje door iemand doen die er verstand van heeft. De 280x wordt niet bij ze verkocht, ze hebben alleen de 290. Die is dezelfde prijs als een gtx 970. Heb zelf geen voorkeur in Nvidia of AMD, een maat van mij heeft een Nvidia-kaart gelijk aan een hd7870 en heeft dezelfde prestaties.

De R9 290 presteert beter dan de GTX960 en een heel stuk beter als je huidige 7870.
Op vollast trekt de 290 zo'n 330 Watt uit je voeding dus die moet het wel aan kunnen.
Ik denk dat de 290 de betere keuze is hoewel deze iets prijziger is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan