GPU Upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LAtol

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hoi,

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn eigen PC gebouwd, GTX 590 erin maar die is helaas recent stuk gegaan.
Nu heb ik mijn reserve kaart (560 Ti) en merk tot nu toe nog niet veel verschil. Maar dit jaar en komend jaar gaan natuurlijk ook de PC Games er op vooruit nu die next-gens op de markt zijn. Dan zijn de 560 het niet meer trekken, tenminste niet op 1080p+.

Mijn vraagje was, is het het waard om nu een GPU upgrade te doen (naar bijv. een R9 290)?
En ik heb atm een P67 mobo met PCI-E 2.0, maakt dat voor de prestatie's wat uit?

Want ik wil eigenlijk pas een mobo+cpu upgrade gaan doen als de Broadwell cpu's op de markt komen.

Budget is tot 350.
Misschien krijg ik nog 50-100 terug voor de 560?
In dat geval 400.

Alvast Bedankt!

Hoi,

Welke processor heb je nu? en had je geen garantie meer op de 590 is toch meestal twee jaar garantie.

Laatst bewerkt:
je wordt niet gebottleneckt door PCI-e 2.0 hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je nu nog prima vooruit kan met je GTX 560 Ti, dan kan je ook overwegen om het geld nog even op zak te houden, prijzen dalen tenslotte alleen maar bij videokaarten en misschien is er alweer wat beters wanneer jij een nieuwe videokaart wil ;)

i5-2500K (4,5Ghz)
MSI P67-GD65 B3
16GB 1866Mhz Corsair Veng. RAM

Laatst bewerkt door een moderator:
processor en de rest van je onderdelen kunnen nog prima mee in games ;)

Oke, dat dacht ik zelf ook al.
Misschien eens kijken of ik de 560 Ti overclock, miss krijg ik er nog wat performance uit? (Asus ENGTX 560)

Overclocken kan je altijd proberen natuurlijk, maar verwacht dat je er niet meer dan 5% uit weet te persen, dan valt het altijd mee :P

Hoi,

En mocht je toch willen upgraden dan zou deze volgens mij in eerste instantie en optie zijn. Maar inderdaad als het gamen toch nog redelijk gaat zou ik volgend jaar alles upgraden al is dat eind volgend jaar gezien de processor release datum.

Overclocken kan je altijd proberen natuurlijk, maar verwacht dat je er niet meer dan 5% uit weet te persen, dan valt het altijd mee :P

Oke, thanks.
Ik merk alleen dat de 1GB wat op de kaart zit soms te weinig is om op 1080p alles te maxen.

Dat geloof ik niet, 1GB is ruim voldoende op 1080P, je GPU (de chip dus) zelf zal eerder de bottleneck zijn, die zal namelijk de laatste games niet meer op max aankunnen.

Hmm oke :P want de core loopt op 972Mhz, 1944Mhz shader en 4,27Ghz mem. (1069Mhz) dus dat verschild nog niet zo erg veel met current gen. Maar oke maakt ook niet echt uit.

Erg bedankt voor je hulp, dan wacht ik nog even met een upgrade te doen :)

1GB videokaart geheugen is niet echt veel meer nee, games zoals Battlefield, Crysis hebben zeker wel minimaal 2GB nodig. ik zou wel overwegen over te gaan naar de AMD R7/R9 serie of naar de Nvidia 700 serie om echt lekker te kunnen gamen op 1080p. de rest van je PC is nog genoeg.

En over je kloksnelheden, dat zegt niet veel, het gaat ook om de grafische chip zelf die erin zit.

Oke, maar de 280X - 290 zijn toch gewoon heringevoerde HD79xx's?
Is het dan niet slimmer om een goede HD7970 Ghz ed. te kopen, die staan nu voor namelijk ~€250,- online.
Ik zag zelfs dat de XFX binnen 7 maanden van 600 naar nu 250 is gezakt. Dat is ook wel aantrekkelijk.

Dus, is dat misschien een idee? een goede HD7970 Ghz Ed?

EDIT: de 270X - 280X en 290 hebben wel DX11.2
Aangezien ik windows 8.1 heb is die nieuwe tiled resources feature misschien interessant?

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een r9 280x en moet zeggen dat deze kaart echt heel netjes presteert.
Ik zou voor de r9 280x gaan omdat deze dx 11.2 hebben en deze reek kaarten krijgt in december mantle api.
Dit vervangt dx en zorgt dat spellen die op een bepaalde engine worden gemaakt beter kunnen draaien zoals battlefield 4.
Ook is het altijd slimmer om de rebranded versies te pakken dan weet je zeker dat alle foutjes die in de oude kaarten zaten niet meer erin zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan