gpu word 110 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin989

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
6
hallo,

Ik heb een acer AX3400 en mijn ventilator word te warm men computer valt telkens uit.

Nu heb ik het programma speedfan gedownload om te kijken hoe warm het werd nu bleek dus dat mijn gpu zonder dat ik wat doe al gouw naar de 100-110 graden gaat er daar tussen blijft hange dit is veel te hoog aangezien blijkt dat het maar tussen 40-50 mag zijn.

Ik heb het al stof vrij gemaakt dat werkt niet maar men computer is geluidloos en ik vind nou niet dat die ventilator erg hard draait. weet iemand hoe ik dat ding harder kan zetten en of dit schadelijk voor je computer is?

alvast bedankt

gr kevin
 
oke ik heb het via dat programma gekeken en die geeft ook tussen de 100 en 110 graden aan.
hoe kan ik hem via speedfan harder zetten dan?
 
ok mooi dan ligt het aan mijn pc dat ie het niet goed doet ;) Er staat als het goed is rechts onderin gpu-fan met een getal erachter van 0-100%. Je moet dit als het goed is ook horen als hij harder gaat ;)
 
ik zie rechts onderin niks staan. als i kin mijn bios kijk kan ik men snelheid ook niet aanpassen. kan het ook zijn dat men fan niet goed meer is?
 
WEet niet wat je voor videokaart heb, nvideau of amd, wat ik van amd weet is dat je met je rechter muisknop op je bureublad klikt, en dan amd vision engine control centrum aanklikt. Dan in het menu "prestaties" en dan "overdrive" aanklikt, ff acepteren en je kan zien hoe hard ie draaid. Van nvidea weet ik het niet ;)
 
Misschien een idee om de PC uit te blazen? Ik kom geregeld tapijten van stof tegen...

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan