GRaadmeter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

boesima

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Als de voeding stuk is... draait de vin van de voeding dan nog? Is dat een graadmeter om vast te stellen of de voeding stuk is... Wat anders wel??
Alles in de computer is gecontroleerd of vervangen... koelvin draait ook en ook de controlelampjes branden... Doch comp. start niet op... Voeding is mijn laatste optie...
Wie weet????

De oorzaak kan dan evengoed de voeding zijn, al is het het dan niet het eerste om aan te denken..
Door (laten) meten of (tijdelijk) vervangen zijn opties om dat te checken.

Zonder verdere gegevens, wat je al gedaan hebt en wat er in de pc zit en wat er precies gebeurt (wel/geen bios beepjes etc) is er geen gedegen antwoord te geven.

mvg leo

Ga dus maar even een andere voeding proberen. IK heb de geheugenbankjes al getest. De harde schijf. De videokaart. Het moederbord vervangen.. en zelfs het bios reset middels het moederbord.
Geen enkel piepje laat zich horen.. Hij start op... althans de harde schijf en de koelvin van de pross. komen in werking.. en dan blijft hij stationer draaien zonder door te starten... Ook geprobeerd op te starten met een vrijwel leeg bord... Niets.
Ook opstarten van een orginele vista install. schijf geen resultaat.
Ook het scherm wordt niet aangestuurd...
Moedeloos...dat begrijp je:confused:

Vervelende dingen zijn dat.
Nieuwe zelfbouw pc neem ik aan, of heeft de pc eerder wel gedraaid?

De volgende vragen zijn misschien gesneden koek voor je maar stel ze voor de zekerheid.
afstandbusjes voor t moederbord gebruikt?
Alle stroomaansluitingen correct, eventueel ook op de videokaart?
Rekening gehouden met statische elektriciteit?

Uit welke onderdelen bestaat de pc?

De comp. was een zelfbouw door een comp.store in hoorn en heeft anderhalf jaar goed gedraaid met Vista Home primium. Er zit een AMD athlon 64 5200 processor in, 2 gig geheugen in 2 banken, 512 mb asus video kaart, msi micro star moederbord, 300 wat voeding en een 500 gig harde schijf.
Alles eerst dus okee... hield hem eigenlijk altijd op slaapstand bij niet gebruik,,,... Nu zette ik hem een keer echt uit en wilde hem weer opstarten... daarna dus niets meer. Zelfs geen piep of reactie op de monitor... ja... die geeft "No signal "aan....
Alle door nou genoemde punten zijn bekeken cq rekening gehouden... Ik ben blanc... heb geen enkel idee meer... Gooi al mijn troeven op de voeding... terwijl de comp. wel tot leven komt en de vinnen van voeding en process. draaien... Valt dus te betwijfelen dat hij toch kapot is...

Heb inmiddels ook mijn voeding door laten meten... Is helemaal in orde. Hoi...maar niet heus. Nu weet ik nog nix. Beeldscherm werkt gewoon op een andere comp.

Wie weet nog iets... Dus geen beeldscherm, geheugen, processor, moederbord (Nieuw), harde schijf, voeding, vaste stekkers, bios reset op bord.... Dit alles is gecontroleerd en okee bevonden....

Begin echt moedeloos te worden... Wat kan er nog meer zijn????

WIE WEET!!!!!!

alles afkoppelen, behalve voeding, moederbord en processor.
Nu zou je piepjes moeten horen, omdat er geen geheugen in zit.

Daarna geheugen bijvoegen en indien nodig de videokaart.

Okee... dat heb ik gedaan... Maar geen enkel piepje te horen... Dan denk je natuurlijk direct aan het moederbord. Maar die is nieuw...
Iets aan het bios dan... maar die is reset en kan volgens mij zonder beeld niet verder beinvloed worden...
Wat blijft er dan nog over?????????

Welk type moederbord en videokaart heb je precies en is het precies hetzelfde bord als dat er al inzat?
Moederborden zijn wel eens stuk bij aflevering, maar dat zou natuurlijk wel heel toevallig zijn.
Weet je ook zeker dat de videokaart heel is? in een ander pc getest?

Okee... dat heb ik gedaan... Maar geen enkel piepje te horen... Dan denk je natuurlijk direct aan het moederbord. Maar die is nieuw...
Iets aan het bios dan... maar die is reset en kan volgens mij zonder beeld niet verder beinvloed worden...
Wat blijft er dan nog over?????????

Dus je hebt nu alleen moederbord, processor en voeding aangesloten?
En er gebeurt niets?
Ik vrees voor een kapotte processor, dan wel moederbord. Als het t moederbord niet kan zijn, dan dus de processor. Op de processor heb je 3 jaar garantie, dus dat zou niet zo'n probleem zijn...
Doe voor de zekerheid ook nog 1 stripje geheugen erin en kijk of het dan wel werkt.

Heb je naast de 20/24-pins stekker ook de p4-stekker aangesloten? Dat is namelijk ook wel iets dat geregeld fout gaat.

Laatst bewerkt:
Ja.... er gebeurt helemaal niets. Het moederbord komt dus zo uit de verpakking. Die is het niet... en de processor lijkt mij zo sterk... Die gaat vrijwel niet zo maar vanzelf kapot.

Ben nu echt wel ten einde raad... heb echt van alles geprobeerd.

Heeft iemand nog een idee.... zal toch niet de enige zijn met dit probleem???:(

De processor blijkt het ook niet te zijn.... wordt er moedeloos van.... Wie durft deze uitdaging aan en verdiept zich in het probleem.... Niemand weet het.... dus wie dit wel weet..... He's the man!! Zeker in mijn beleving..

welk moederbord van msi heb je nu precies. en welke videokaart?
Hoe heb je die getest?

De comp. was een zelfbouw door een comp.store in hoorn en heeft anderhalf jaar goed gedraaid met Vista Home primium. Er zit een AMD athlon 64 5200 processor in, 2 gig geheugen in 2 banken, 512 mb asus video kaart, msi micro star moederbord, 300 wat voeding en een 500 gig harde schijf.
Alles eerst dus okee... hield hem eigenlijk altijd op slaapstand bij niet gebruik,,,... Nu zette ik hem een keer echt uit en wilde hem weer opstarten... daarna dus niets meer. Zelfs geen piep of reactie op de monitor... ja... die geeft "No signal "aan....
Alle door nou genoemde punten zijn bekeken cq rekening gehouden... Ik ben blanc... heb geen enkel idee meer... Gooi al mijn troeven op de voeding... terwijl de comp. wel tot leven komt en de vinnen van voeding en process. draaien... Valt dus te betwijfelen dat hij toch kapot is...

ik denk idd dat je voeding dit niet kan trekken kijk eens voor een 500watt of meer werkt vermoedelijk beter

andere wetenschappers hebben laten weten dat het de processor niet kan zijn... andere verschijnselen. Hebben mij in ieder geval overtuigd. Wat betreft de voeding...heb de oude waarop hij meer dan een jaar perfect draaide...ook met zware programma's ..door laten meten en dat gaf geen bijzonderheden. Toch nog even een andere voeding erop geprobeerd en oom die gaf geen enkele reactie.... Moederbord betreft een Msi microstar.... een tranentrekker maar wel nieuw. Doch geen enkele reactie...
Snik.... Wat zou het dan kunnen zijn.... Er zit echt helemaal geen leven in....:confused:

Eindelijk.....de oplossing!!!

Na alle registers opengetrokken te hebben eindelijk de oplossing gevonden...

Het bleek de processor te zijn!!!

Zomaar..totaal zonder oorzaak kapot.

Tja....dan kun je lang blijven zoeken. Nieuwe processor erin.... even een aangepast geheugen erbij ivm de bussnelheid en gaan als de brandweer....

Bedankt voor de reacties.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan