graag advies bij aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik overweeg een laptop aan te schaffen, maar welke?
Ik wil er vnl mee internetten, foto's bewerken (GIMP) en mijn website onderhouden (via Arachnophilia). Hij hoeft in principe niet mee op pad, alleen in huis. Ik zal er dus ook een muis en toetsenbord aan hangen. Het gewicht maakt dus ook niet uit. Er werd mij door iemand een laptop van 800 euro aangeraden, maar dat vind ik eigenlijk wel veel geld. Kan het goedkoper of krijg ik dan spijt?

Alvast dank voor het advies.
Marie

Welke laptop was het dan exact? En wat is je maximale budget voor je laptop?

Deze was het bij Alternate de Acer Aspire 5755G-2678G64MN. Ik hoopte op iets tussen de 500 en 600 of wordt dat dan te langzaam?

Hallo,

Het merk Acer raad ik sowieso af om te opteren. Ik raad je aan om voor deze Toshiba machine te gaan maar ik raad eigenlijk deze Asus machine meer aan, ik weet dat hij 48euro boven je budget ligt maar hij bied wel het voordeel een losse grafische kaart aan boord te hebben wat voor jouw fotobewerking positiever uitkomt dan de toshiba die gebruik maakt van de standaard onboard graphics en dit ga je in alle opzichten merken tijdens het fotobewerken dat dit een redelijke bottleneck gaat zijn.Ook heeft de Asus machine meer harde schijf aan boord en ik kan me voorstellen dat je veel foto's op je machine hebt staan en die nemen de dag van vandaag aardig wat ruimte in beslag.

Wat is de reden dat je niet voor Acer gaat? is daar iets mee?

Qua prijs is de Toshiba natuurlijk wel aantrekkelijker. Ik doe geen ingewikkelde fotobewerkingen of heeft het te maken met de grootte van het programma?

Er zouden ook niet heel veel foto's op de laptop moeten staan. Ik overweeg sowieso de foto's op een externe harde schijf op te slaan, om ze veiliger te kunnen bewaren.

Maken deze overwegingen nog iets uit?

Ik ga bewust niet voor acer omdat acer de laatste jaren zijn goede kwaliteit helaas verloren is, de laatste tijd kampen enorm veel relatief jonge acers met kapotte moederborden. Ik zeg dit absoluut niet om het merk te kraken maar ik veronderstel dat je de komende jaren wel zonder pannes vooruit wil komen. Je foto's op een externe schijf opslaan is best mogelijk en het is inderdaad iets of wat veiliger maar een harde schijf maar de dag van vandaag zeker in notebooks crasht de harde schijf niet zomaar zonder reden, tenzij je de machine laat vallen of iets dergelijks maar normaal moet ie wel de komende jaren goed zijn. Maar het is natuurlijk steeds belangrijk goede backups te maken ook al heb je een nieuwe machine. Wat wel een probleem is dat is dat de toshiba slechts 2usb poorten heeft dus dan zou je geen externe schijf of usb stick meer kunnen aansluiten als je een toetsenbord en muis hebt gekoppeld.

Die heb ik vandaag idd ook gezien, maar ik heb ook wat negatieve reacties gelezen over Medion, dus toen heb ik besloten voor de Asus te gaan. Die heb ik inmiddels vanmiddag besteld en hoop hem morgen te krijgen.

Ik hoop niet dat ik nu de verkeerde keus heb gemaakt en toch voor de Medion had moeten gaan :confused:?

Ik heb er helaas zelf te weinig verstand van om daarover te oordelen, dus ik leg me er maar bij neer.

In elk geval dank voor al het meedenken!

Je hebt inderdaad de goede keuze gemaakt lijkt mij medion heeft inderdaad heel wat addertjes onder het gras waarvan ik er zelf ook al veel van heb tegen gekomen.
@marcell96 die medion is absoluut geen game monster een goede gaming laptop betaal je rond de 1300-2000 euro en dan nog laptops zijn niet echt om te gamen, die machine uit de aldi is een leuke all rouder.

@bert2401 ik weet het niet hoor, maar een laptop met een GT555M, I5 en 8GB ram is echt geen allrounder :confused:
En je moet al helemaal niet alleen naar de prijs kijken, want de Dell Alienware M14x-2204 die € 1.499,- kost is precies hetzelfde behalfe dan de i7 :rolleyes:
ze bieden ook nog 3 jaar garantie dus dat is alleen maar goed...

Laatst bewerkt:
Medion zal het wel verkopen als gamer maar een I5 MOBILE is geen echte game cpu de video kaart is inderdaad een redelijke kaart 8gig is inderdaad goed om in te gamen maar hun gebruiken van ram geheugen een totaal onbekend merk wat waarschijnlijk erg goedkoop is en waar je dus snel problemen mee krijgt maar je moet ook kijken naar het merk en dat is en blijft medion

@bert2401: op laptops zit niet voor niks een M versie van de cpu op, en het is ook een game-monster als laptop hé
desktops blijven natuurlijk altijd beter om op te game...

maar hun gebruiken van ram geheugen een totaal onbekend merk wat waarschijnlijk erg goedkoop is en waar je dus snel problemen mee krijgt maar je moet ook kijken naar het merk en dat is en blijft medion

Bron voor deze beweringen??

Moet ik een foto maken van het latje van medion dat ik hier heb liggen?

Je maakt je beweringen dus uit een eigen ervaring(en).En dat is niet correct.
(Iemand die geen bloemkool lust zal het ook afraden bij anderen)

Medion heeft zijn sporen de laatste jaren zeker verdient.Zowel qua kwaliteit als RMA.
Harware onderdelen worden ingekocht bij A fabrikanten.Zo is het mobo in veel gevallen van MSI.(geen verkeerde)

Daar moet ik je gelijk ingeven om eerlijk te zijn. En dat van die moederborden was bij mij bekend dat het MSI borden waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan