Graag advies omtrent Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliegendemug

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Zou graag jullie advies willen ontvangen voor het volgende.
Heb sinds gisteren een nieuwe computer gekocht en deze zelf samengesteld met de volgende onderdelen:
Intel Core 2 Quad 6600
Asus P5KC
Asus PCIe 512M EN8600GT Nvidia
2 Gb DDR2 800 CL4.0 geheugen
1x WD 320Gb HDD

Deze computer wil ik gaan gebruiken voor videobewerking maar ook games.
Mijn vraag is welke Vista versie raden jullie mijn aan?
De 32bit of de 64bit Vista versie of is het misschien beter om zelfs bij Windows XP pro te blijven. Heb namelijk begrepen dat een 64bit versie (nog) niet altijd de juiste drivers heeft.

Vast bedankt.

Laatst bewerkt:
gezien je processor en videokaart zou ik zeker zeggen vista en dan wel de 64 bit, dan haal je de beste prestatie.
Kwa drivers valt wel mee en zeker met het nieuwe hardware is er geen probleem.
Voor games is het beter om xp te hebben omdat er niet veel "oudere" games het goed (of helemaal niet) doen onder vista.
Persoonlijk zou ik een dual boot van Vista 64 en Xp pro 32 maken, kun je alle kanten op!!

LEES!!!!
Voor een 64 bit zou ik 4 Gb geheugen nemen als je het toch laat samenstellen.
Videobewerking, ik weet niet hoeveel je er mee bezig bent, maar je kan evengoed 500Gb HD steken nu dan achteraf tot de conclusie komen dat je plaats tekort komt en dat je nog een externe moet kopen.

Laatst bewerkt:
Voor een 64 bit zou ik 4 Gb geheugen nemen als je het toch laat samenstellen
:confused::confused:

Ik draai alweer een tijdje met de 64 bits Vista en 2 Gig geheugen zonder problemen. Dus waarom 4 Gb nemen als het niet echt nodig is.
En waarom naar een groter HD als het niet direct nodig is. Je kunt "later" natuurlijk ook nog een extra interne erin hangen.

Ik heb (nog) 1 probleem met Vista 64bit drivers. Mjin Canon printer kan niet vanuit andere computers (XP) op het netwerk aangestuurd worden omdat Canon hier geen driver voor heeft.

Ron

Laatst bewerkt:
:confused::confused:

Ik draai alweer een tijdje met de 64 bits Vista en 2 Gig geheugen zonder problemen. Dus waarom 4 Gb nemen als het niet echt nodig is.
En waarom naar een groter HD als het niet direct nodig is. Je kunt "later" natuurlijk ook nog een extra interne erin hangen.

Ik heb (nog) 1 probleem met Vista 64bit drivers. Mjin Canon printer kan niet vanuit andere computers (XP) op het netwerk aangestuurd worden omdat Canon hier geen driver voor heeft.

Ron

Ik heb toch ook gezegd als je weet dat je al veel plaats gaat gebruiken dat je dan meer HD moet pakken, als je acteraf een extra interne of externe moet kopen ben ja zo al meer geld kwijt, en VISTA WERKT HET SNELSTE OS ALS HET EEN 64BIT IS EN 8 Gb RAM (tov van andere OSs)

Laatst bewerkt:
Ben zeker blij met jullie advies in deze en zal idd een dualboot installeren.

Bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan