Graag advies over / ervaringen met Medion, Medion Akoya, Medion Akoya P5375E

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik wil een nieuwe desktop computer kopen. Medion lijkt aantrekkelijk. Mijn vooroordeel ertegen is: Aldi-computer die bekend stond om te veel lawaai (van ventilatoren). Maar ik zie de Medion meer en meer: bij Norrod, bij Mediamarkt: zal toch niet zo slecht kunnen zijn?

Is Medion een betrouwbaar merk? Wie heeft ervaring met Medion, of specifieker: Medion Akoya, of nog specifieker: Medion Akoya P5375E (het systeem dat ik overweeg te gaan kopen)?

Graag hoor ik jullie ervaringen/advies: alvast hartelijk dank.

Groeten van
Ingmar

PS De specifiacties van de P5375:

Processor: 3e generatie Intel® Core™ i7-3770 - 3,4GHz
RAM: 8GB DDR3
Harde schijf: 1,5TB
Optische opslag: Dual Layer DVD±ReWriter
Graphics controller: AMD Radeon HD7450 - 1GB DDR3
Kaartlezer: 4-in1 multi-kaartlezer (SD-, MMC-, MS- en xD-geheugenkaarten)
Netwerk: 1Gbps LAN
Interfaces: 2x USB 3.0, 4x USB 2.0, PS/2, DVI, HDMI, Mic in, Hoofdtelefoon, 5.1 audio ondersteuning (3x jack in)
Inclusief OS Windows 7 Home Premium 64bit, Toetsenbord en muis
PS/2 toetsenbord en USB optische muis meegeleverd

Medion is een op zich zelf staand merk net zoals bv asus,gigabyte.
vaak word medion met aldi verbonden tewijl ze er niets mee te maken hebben.
Aldi verkoopt alleen hun producten.
Medion gebruikt A en B merken door elkaar heen.
Ze produceren niets,ze assambleren alleen.
Jammer alleen dat ze stug MSI oem moederborden blijven gebruiken.

Hallo Palomino,
Bedankt voor je reactie.
Wat is het nadeel van MSI oem moederborden?
En heb je zelf ervaring met Medion, of een indruk (in het algemeen) van de kwaliteit van hun computers?

Alvast bedankt,
I.

Wij hebben 2 medion computers een PC en een laptop, mijn schoonouders hebben hetzelfde nog nooit problemen mee gehad.
Alles komt van de Aldi.
Voordeel van de Aldi je hebt 3 jaar garantie en niet goed geld terug

Ik heb ook al ruim een half jaar een medion tot op dit moment er geen problemen mee gehad.
er zit meestal A merk kwaliteit in een pc van medion alleen het ram is meestal van een B merk maar dat is niet te merken misschien alleen als je het ram gaat overklokken.

De msi oem moederborden zijn meestal onmogelijk te upgraden.
Medion heeft ook meestal van die chinese voedingen en ram erin.
Deze willen weleens kapot gaan ( vaker dan bij bijv asus die alleen maar a merk gebruikt ).
Ik zou zeggen , stel je eigen pc samen op azery.nl of laat het hier door iemand doen naar joun wensen.
Ik weet dat de medion pc's wat meer bieden voor dat geld maar als je kijkt naar dat de medion bijv een voeding van 20 euro gebruikt en joun eigen samengestelde pc van azerty een mooie a merk van 50 / 60 euro en dit op meer hardware dan is de medion toch niet echt zo mooi als hij blijkt te zijn.

dat het uit china komt is met vrijwel iedere hardware component zo
Asus laat ook zijn componenten assemblere in china ze gebruiken alleen betere technieken en materialen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan