Graag advies over nieuwe computers

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor de niet Duitstaligen www.aldi.nl

De ALDI comp:

PC XL Titanium MD 8080

• Echte 3.0 GHZ
• Intel Pentium 4 processor
• Hyper Threading Technologie
800 MHz Front Side Bus
• multi standaard DVD/CD brander
voor alle gangbare CD's of VD-CD's
• DVD-ROM 16x
• 160 GB harde schijf
Ultra ATA100 Interface
supersnelle 7200 U/Min
• ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
• Wireless WLan draadloze
netwerktoegang
• De perfecte kennismaking met de
kabelloze netwerktechnologie voor
thuis en kantoor
• Afstandsbediening
ter ondersteuning van de DVD-, TV-,
video-, cd-, radio- en fotofuncties
(Medion Power Cinema)
• draadloos toetsenbord
• draadloze muis
• 512 MB DDR 400 MHz
64 bit duo channel memory
• Stereo TV-,FM-tunerkaart
• 7 x USB 2.0 3 front USB,
4 USB aan de achterzijde
• FireWire/ IEEE 1394
1 x front, 1 x achterzijde
• 6-Kanaals Audio
voor de digitale thuisbioscoopervaring
• DSL en network ready
Netwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit
• Modem 56K V.9x PCI Data Fax
incl. telefoon-aansluitkabel
• Multimedia-Luidsprekers
• SOFTWARE
• WINDOWS XP SP1 Home Edition
OEM-versie
(OEM = original equipment
manufacturer)
voorgeïnstalleerd en op recovery cd-rom
• Medion Home Cinema XL:
Medion Power Cinema 2.0
Cyberlink Power DVD
Cyberlink MediØshow SE
Cyberlink VideoLive Mail
PowerDirector 2.5 ME
Musicmatch
Nero Burning Rom
Pinnacle instant Copy
• CompuServe voorgeïnstalleerd
aansluiten
inschakelen
registreren
onmiddellijk

per stuk
1229.-

In nederland is die 50 Euro duurder als aldi duitsland

Alleen al de videokaart van de Aldi pc = toppie.
Tel daarbij op dat de Aldi je de merken van de componenten vertelt : Sony, Pioneer, Seagate etc. etc. en dat vind ik persoonlijk ook wel belangrijk om te weten.
3 jaar garantie is ook wel handig. Het enigste manko is dat men (geloof ik) geen reparatietermijn beschrijft. Dat kan 2 dagen, maar theoretisch ook 2 maanden bedragen !!!

Geplaatst door gast0225

3 jaar garantie is ook wel handig. Het enigste manko is dat men (geloof ik) geen reparatietermijn beschrijft. Dat kan 2 dagen, maar theoretisch ook 2 maanden bedragen !!!

valt in de regel best wel mee.

Mankeert er wat aan, (tis techniek) kun je de service- desk bellen, via een mederwerker kun je tot een oplossing komen. zowel door het systeem door te nemen. Blijkt een onderdeelkapot te zijn wordt het kapotte onderdeel kosteloos opgestuurd. Moet de computer opgestuurd worden, komt er een koerier lang om de computer op te halen, en wordt ook weer terug gebracht , ook kosteloos natuurlijk. Tja en daar kunnen een paar dagen over heen gaan. Voor al in de beginperiode van de verkoop, want er worden heel wat computers verkocht. Mocht het zo zijn dat er niets gerepareerd kan worden dan wordt een nieuwe computer gestuurd. Alles natuurlijk wel binnen de garantie periode en bepalingen.
Zelfs bij de ALDI de garantie niet goed geld terug, en hebben ze nog en computer in de winkel, kan die ook omgeruild worden, of wordt er een andere oplossing gewzocht bij een van de andere filialen.

dus 2 maanden, nee dat niet

Merkspullen op hardware?
Zal wel ja,
maar ik heb 3 dingen waarom ik mijn handjes niet ga branden:)

Het type moederbord word weer verzwegen.
En dat is juiste het meest belangrijke component van die kast. Toch?

De videokaart is maar afwachten of ie is wat wordt aangegeven, zie laatste keer toen er een minder presterende kaart in bleek te zitten...

Ik kan uit de gegevens niet opmaken of de pc SATA ondersteuning heeft, misschien ligt dit aan mij, maar k'vind dit toch wel belangrijk. Je koopt anders een pc die eiglijk elweer een tijdje achterloopt.

Ik weet bijna zeker dat niemand antwoord kan geven op deze vragen, en dat is precies waarom ik'm niet voor mezelf zou kopen.

Geplaatst door @temptation

1. Je koopt anders een pc die eiglijk elweer een tijdje achterloopt.

2. en dat is precies waarom ik'm niet voor mezelf zou kopen.

@1 dat is toch altijd zo in de comp wereld, vandaag gehaald, morgen achterhaald

@2 daarom staan de mensen ook altijd vroeg in de rij, voor dat de winkel open gaat

idd, dat zijn belangrijke feiten, echter, het gros van de kopers (6 van de 10 ????) kopen een pc niet vanwege 100% uitstekende en / of zelf uitgekozen componenten, maar omdat de prijs / kwaliteit (snelheids) prestatie goed ligt.

Daarom denk ik dat deze Aldi pc een uitstekende keus is voor 6 van de 10 aspirant pc-kopers. Stel er maar eens eentje samen die qua prijs goedkoper uitkomt, ik denk dat het niet zal meevallen........... ?

Daarnaast is het zo dat de vele honderduizenden Dell en Gateway bezitters (en misschien ook wel de HP's de Compaq's etc. etc.) vooraf ook niet weten welke mobo in hun kastje gemonteerd zit en toch worden ook die bij bosjes verkocht.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen Aldi pc fan en er zal heel wat moeten gebeuren voordat ik er een bij de Aldi haal, maar nogmaals, 6 van de 10 kopers zijn er denk ik best bij gebaat.................... ?

Dat dan weer wel Pasja, nergens zo goedkoop te vinden idd.

Eiglijk zou ik volgensmij ook de pc een paar dagen in doos kunnen laten na aankoop en een review afwachten om zo de hardware te checken. Als het tegenvalt kan ik'm gewoon weer terug inleveren zover ik weet. (las ik ergens tenminste)

@pasbeer
Is deze pc net als laatst weer na te bestellen? Bij de vorige pc kon dat toch ook? Zullen ze wel niet van tevoren zeggen, maar zou wel chill zijn...

:o oops :o Dit is geen members-chat:D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation

@pasbeer
Is deze pc net als laatst weer na te bestellen? Bij de vorige pc kon dat toch ook? Zullen ze wel niet van tevoren zeggen, maar zou wel chill zijn...

is nog geen info over bekend, maar ga er maar vanuit dat er alles aan wordt gedaan om de klant tevreden te stellen, er is een klein protocol voor aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan