graag advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

schiedam1972

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo,

Mijn pc is een aantal jaren oud en heeft de volgende configuratie:

Windows 7 Ultimate 64-bit
Intel Core 2 Duo E6600, 2.40Ghz
Asus P5B-Deluxe mobo
4gig RAM
Geforce 8800GTS 320MB

Met het spelen van BlackOps hapert het beeld regelmatig. Ik wil mijn pc sneller maken, maar ik krijg graag advies over wat ik het beste kan upgraden. ik heb er geen behoefte aan om een hele nieuwe pc te kopen. ik zat er ook aan te denken om mijn pc te overklokken naar 3.0Ghz, maar ik weet niet of dat de oplossing is.

graag jullie advies. alvast bedankt. oh ja, fijne kerstdagen.

Mvg, Marco

TIP:

Bekijk het eens op de volgende site.

Can You Run It

Op die site worden jouw specs van je pc vergeleken met de eisen van een bepaald spel die jij graag zou willen spelen.

Je kan gelijk zien of je pc er geschikt voor is en wat je eventueel nieuw kan kopen.

Het spel is wel gepatched? Want dit spel staat bekent om de haperingen.

Je systeem zou het spel op een redelijk normale kwaliteit gewoon moeten kunnen draaien.

Ik ga daarom nog even niet in op de vraag over overklokken of eventuele nieuwe hardware.

Laatst bewerkt:
Can i run it werkt voor geen meter,

Black ops vraagt minimaal een Intel Core 2 Duo E6600 (volgens de hoes)
echter kloppen deze specificaties ook totaal niet
voor de game ben je een veel zwaardere processor nodig, en de videokaart kan ook wel een update gebruiken, 4 GBtjes geheugen is wel genoeg...

can you run it heb ik gedaan, maar die geeft bij alles een groen vinkje. dat geeft hij voor de minimale vereisten. als ik met mijn pc nog een paar jaar verder wil, moet ik dan een betere processor en videokaart scoren?

Da's een heel klein beetje een inkoppertje.
Als jij vandaag en morgen de nieuwste games wilt kunnen draaien dan zal je idd. naar een snellere processor en snellere videokaart moeten. Wil je dat niet, dan kun je met de huidige configuratie nog jaren vooruit.

denk dat je het beste eerst een processor kan doen die videokaart is zo broerd nog niet

processor is het probleem, maat van mij speelt het met soortgelijke videokaart zonder problemen. (wel met wat aanpassingen in de grafische settings :))

Installeer Windows eens opnieuw dit kan veel prestatiewinst geven en/of gamebooster aanzetten.

Je kan die processor natuurlijk overklokken, maar let op de temperaturen en dan niet alleen in Ilde dus ook stressed laat hem niet hoger komen dan 40-50 graden. Let Op: garantie verloopt na het overklokken.

Videokaart moet gewoon kunnen, als je de nieuwste games wilt gaan spelen raad ik een nieuwe pc aan.

Geheugen is in principe gewoon genoeg. Als je er nu een i7 in wilt heb je een hele nieuw moederbord ook nodig.
HDD?

Succes ermee en fijne feestdagen :thumb:

Waarom zou TS een nieuwe pc moeten hebben (wat íe ook niet ambieerrt zoals hij in zijn openingsbericht schrijft) ? Op de 775 socket kan je véél snellere processors kwijt dan die hij nu bezit. Als hij dan ook nog een videokaartje erbij doet is íe voor een honderd of 3,5 tot 5 (afhankelijk van het 'monster' gehalte van de videokaart en processor klaar.)

Punt is wat de komende jaren (2 tot 4) op de markt komt aan Software. Ik heb het ernstige vermoeden dat software die volledig gebruik maakt van de quadcore mogelijkheden, op de vingers van één of twee handen te tellen zijn.
Dat betekent weer dat je met een snelle socket 775 Quadcore de komende 2 tot 4 jaar prima vooruit kunt omdat de software nog geschreven moet worden.

Bedankt voor jullie tips cq. advies.

Ik ga een scythe mugen 2 rev B kopen zodat ik mijn processor kan overklokken naar 3.0 en ik ga een Radeon HD5870 videokaart kopen.

mocht dat overklokken niet naar tevredenheid zijn, kan ik altijd nog wellicht voor een snellere processor gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan