• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Graag een juiste formule voor cumulatieve optelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Forumleden,

Ik ben opzoek naar de juiste formule in Kolom C.

Zie mijn bestandje. Is een klein gedeelte uit een groot Excel bestand.

Bijlagen

Ik heb zo het idee dat de omschrijving van je probleem in je document niet juist is.
Maar zet deze formule eens in cel C3 en trek door naar beneden:

Code:
=C2+A3-B3

Mocht de omschrijving toch juist zijn dan deze formule:
Code:
=C2-A3+B3

de helft van uw cellen zijn niet ingevuld zodus is de b cel altijd kleiner dan de som.

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer het nog even nader toe te lichten. Mijn eerder gekoppeld Excel bestandje is een fractie van een groot geheel en heeft betrekking op aankoop en verkoop van aandelen en vind lang niet iedere werkdag plaats, terwijl dat de koers dat wel doet. Ik heb opnieuw het bestandje aangepast met in kolom D handmatig uitgevoerde uitkomsten in het rood. Let op: het gaat in kolom C niet om Winst of Verlies, dat bereken ik elders in het document.

Als het lukt graag nog een reactie met oplossing. Groet A

Bijlagen

Ik heb geen idee wat je precies aan het berekenen bent, maar met deze formule in C3, doortrekken naar beneden, krijg je jouw antwoorden:
Code:
=ALS(B3<>"";B3-C2;C2+A3-B3)

Ja, dit is hem. Bedankt voor de snelle hulp en suggesties.

Fijne zondag toegewenst

Groeten A

Laatst bewerkt door een moderator:
als dat de juiste oplossing is zal uw met de hand ingevulde oplossing toch ook niet de juiste geweest zijn.

@emields
Ik zie alleen een kleurverschil...
Kleurverschil.png

iS2etHE8GNykEQa3XIMaDG4FgMHNDRjcomwJg5veNYDBzQMY3GBwawAGt qAwc0CDG7ABAY3T2BwOwgMbtGuFRjcmgQGt2jsBoPbEUImTDC45SBi40wKg1s7gcHNCRjcOg shLeDzAmCBwY3ECTLy8v0f82CAKZRIEU4AAAAAElFTkSuQmCC

Bijlagen

• Kleurverschil.png
    Kleurverschil.png
    8,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan