Hi
Wat ik eigenlijk wil bekomen is hoeveel dagen er in een bepaalde week is gewerkt.
En dit doen voor alle weken
Ik heb meerdere rijen datums staan weergegeven als dag.
Dit is correct opgebouwd als een kalender dus er zijn bepaalde weken die op bepaalde dagen geen datum hebben.
{=NETTO.WERKDAGEN(INDEX(B6:F6;VERGELIJKEN(WAAR;B6:F6<>"";0));F6;Feestdagen)}
Met bovenstaande formule vind ik het aantal gewerkte dagen in het bereik B6:F6 wat correct werkt.
Wil enkel weten waarom daar een matrix formule moet worden van gemaakt zonder geeft hij waarde terug
Dit versta ik zelf
Wil ik enkel de waarde kennen van een de eerste niet lege cel dan doen we dit met onderstaande formule:
{=INDEX(B6:F6;VERGELIJKEN(WAAR;B6:F6<>"";0))}
Waarom moet daar een matrix formule gemaakt worden.
En netto.werkdagen geeft het aantal gewerkte dagen terug - het aantal vakantie dagen
Wat ik eigenlijk wil bekomen is hoeveel dagen er in een bepaalde week is gewerkt.
En dit doen voor alle weken
Ik heb meerdere rijen datums staan weergegeven als dag.
Dit is correct opgebouwd als een kalender dus er zijn bepaalde weken die op bepaalde dagen geen datum hebben.
{=NETTO.WERKDAGEN(INDEX(B6:F6;VERGELIJKEN(WAAR;B6:F6<>"";0));F6;Feestdagen)}
Met bovenstaande formule vind ik het aantal gewerkte dagen in het bereik B6:F6 wat correct werkt.
Wil enkel weten waarom daar een matrix formule moet worden van gemaakt zonder geeft hij waarde terug
Dit versta ik zelf
Wil ik enkel de waarde kennen van een de eerste niet lege cel dan doen we dit met onderstaande formule:
{=INDEX(B6:F6;VERGELIJKEN(WAAR;B6:F6<>"";0))}
Waarom moet daar een matrix formule gemaakt worden.
En netto.werkdagen geeft het aantal gewerkte dagen terug - het aantal vakantie dagen