Graag hulp bij aankoop netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
(Ik hoop dat dit het juiste topic is)

Goedendag,

Ik wil mijn laptop graag vervangen door een netbook.
Maar :shocked: wat is er veel keuze! Graag uw hulp.

Gebruik: Basis dingetjes, internet, e-mail youtube ect.
Budget: Miximaal €400 (Paar tientjes kan er ook wel bij als nodig)

Ik heb wel een beetje rondgekeken, maar ik kom er echt niet uit. Er komt ook bij elke review een andere het best uit de test.
Hij moet wel krachtig genoeg zijn om HD materiaal af te kunnen spelen. Ik wil uiteraard sowieso de beste netbook mogelijk voor dit bedrag.

Ik had wel een klein vraagje: 1GB geheugen, is dat ruim voldoende of net niet genoeg?
Het lijkt namelijk wat weinig, en ik heb wel modellen gezien met 2GB (en zelfs 3).
Ik vraag me dat af, want elke netbook die ik bijna zie heeft maar(?) 1GB.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,

Occisus

Hoi,

Laat ik eerst maar zeggen dat Netbooks niet gemaakt zijn om HD materiaal goed af te spelen. Dat is heel het idee achter een Netbook niet namelijk. Een Netbook is om onderweg te kunnen internetten, mailen en een Word documentje te kunnen maken. Niet voor grafische prestaties. Daar is de CPU en Grafische kaart gewoon niet voor gemaakt.
Verder vind ik 1 GB genoeg als je op XP draait maar ik heb zelf in mijn Samsung NC10 een bankje van 1 GB erbij gezet en dat merk je toch met W7 Starter.

Laat ik eerst maar zeggen dat Netbooks niet gemaakt zijn om HD materiaal goed af te spelen. Dat is heel het idee achter een Netbook niet namelijk.
Een Netbook is om onderweg te kunnen internetten, mailen en een Word documentje te kunnen maken. Niet voor grafische prestaties.

Ik ben ook niet van plan games erop to spelen ofzo.
Ik zag alleen een paar netbooks met HD of HD-Ready scherm + een snelle processor om het af te spelen.
Ik dacht dat dat een soort standaard was voor nieuwe snelle netbooks. Of zijn dat soort netbooks compleet nutteloos?

Ik was vergeten erbij te zetten dat ik het liefst ook een ingebouwde dvd-rom erin heb zitten.
Maar is absoluut geen deal-breaker. Zeker niet als het teveel op een lapop gaat lijken, qua gewicht en dikte.

Vrijwel alle netbooks en zeker in jou prijsklasse hebben geen DVD Rom drive en beschikken over een matige Atom 1.6 CPU die hem zoals eerder gezegd ongeschikt maakt voor hogere grafische prestaties. Nogmaals, een netbook is op de markt gebracht voor internetten en mailen en licht office werk onderweg !!
En wat versta jij onder een snelle processor?

Ik heb het over een processor die snel genoeg is om HD materiaal af te kunnen spelen.
Anders heeft een netbook met HD scherm ook weinig zin natuurlijk.
Althans, dat lijkt mij, als ik een netbook zie met HD scherm.

Wat bedoel je met ''zeker in jou prijsklasse''?
Volgens mij zitten de duurste netbooks tussen de €400 en €500. Dus mijn budget van +/- €400 is toch zo gek nog niet?

Het leek al vanaf reactie 1 dat je geirriteerd was Terrarabo. En nu blijkt het al helemaal.
Als je mensen niet kan of wilt helpen, waarom reageer je dan? Het lijkt alsof je geirriteerd bent en jezelf forceert om antwoord te geven.

Je zal best zonder dit topic kunnen leven, dus het lijkt me het beste als je gewoon afstand hiervan neemt.
Natuurlijk geen bezwaar als je hierop reageert.

Hopelijk zullen andere mensen mij met dit probleem kunnen helpen. Ik zal het afwachten.

Groeten,

Occisus

Ik wat totaal niet geïrriteerd echter nu wel door zo'n onzinnig antwoord.
Als je mijn antwoorden leest dan probeer ik je te vertellen dat netbooks met een bepaalde bedoeling op de markt zijn gebracht en dat is nogmaals niet om hogere grafische prestaties te leveren maar om zoals reeds eerder gezegd onderweg te kunnen internetten, mailen en wat office werk.
Met mijn vraag wat jij onder een snelle CPU verstaat zou ik graag een voorbeeld krijgen over welke CPU's de door jou gevonden netbooks beschikken aangezien 9 van de 10 netbooks een Atom 1.6 CPU hebben wat nou niet bepaald een snelheidsmonster genoemd kan worden.

Laatst bewerkt:
Er zijn dus van die HD netbooks tekoop.
Die netbooks hebben 'blijkbaar' een processor die snel genoeg zijn om HD materiaal af te kunnen spelen.

Ik dacht dus: oh, een netbook dat HD kan afspelen, die wil ik ook wel.
Maar jij zegt dat dat niet kan omdat al die netbooks een langzame 1.6 processor hebben.

Dus zeg ik dat ik dacht dat het, het nieuwe standaard was ofzo. Sinds ik die HD netbooks heb gezien.
Nogmaals: Een netbook met HD scherm dat geen HD kan afspelen leek mij nogal vreemd.
Dus ik vraag om zo'n HD netbook dan nutteloos was, en vervolgens probeer je me weer uit te leggen dat het helemaal niet de bedoeling is met een netbook.

Als het niet kan, prima. Ik zeg alleen dat ik ze gezien heb. Je kan het zo vinden op google.
Dat probeerde ik alleen maar te zeggen.

Heeft iemand anders nog wat te zeggen over die HD netbooks?
Om terug te komen op mijn eerste vraag: Zijn die nutteloos? (In geval ze inderaad 1.6 processorren hebben dat te traag zou zijn voor HD materiaal)

Terrarabo, welke netbook (zonder HD lol) zou jij dan aanraden?

Voor ongeveer €400, de beste qua prijs/kwaliteit en misschien een klein beetje design.
Harde schijf maakt niet uit, webcam ook niet.

Alhoewel ik een Samsung NC10 heb ben ik zelf en ik denk ook meerdere met mij erg gecharmeerd van de Asus netbooks. Als ik vanavond tijd heb ( ga nu naar de fysio en eten) zal ik even voor je gaan kijken.

Na een tip van een kennis, kijk hier eens:

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicmZqawpeaapY/Nieuwe_ASUS_netbook_met_HDReady_scherm/

Heb alleen nog niet gekeken wat hij kost en ik vind 1 GB Ram erg mager maar dat kan je makkelijk zelf uitbreiden.

Met ASUS heb je kwalitatief iets goeds in huis en ASUS levert ook een goeie service mocht je wat hebben.

Nog even een aanvulling en ik bedoel het goed hoor.....het zal allemaal gaan maar verwacht geen wonderen :-)

Laatst bewerkt:
Thanks Terrarabo, ik denk dat ik op die Asus dan ga wachten. Iedereen lijkt er lyrisch van te worden.
Hoop alleen niet dat het te lang duurt voordat hij uitkomt. Hoelang denk je dat het gaat duren? Kwestie van weken of langer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan