Graag hulp bij compatibiliteit van systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb op dit forum, maar goed. Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, dus heb ik er zelf een samengesteld. Ik ben van plan alles te bestellen bij 4launch.nl. Ik heb het volgende systeem samengesteld. Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van de hardware in een computer, dus zouden jullie mij kunnen vertellen of al deze onderdelen compatibel met elkaar zijn? En ook als één onderdeel ver onder het niveau valt van de andere.

PC:
AMD Phenom II X6 1090T 3.20GHz 6MB AM3 Black €208.90
Asus M4A88TD-M/USB3 AMD 880G, SATA600, USB3.0 €91.00
Cooler Master Midi Tower Sileo 500 ATX + eXtreme Power 500W €89.90
Kingston 4x2GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX, XMP €97.00
LG DVD-/+/RAM GH22LS 22x/22x/12x SATA LS Retail (zwart) €25.00
Western Digital 1TB SATA600 64MB, WD1002FAEX €82.50

Totaal €594.30

Alvast bedankt voor de hulp!!

ik mis nog de videokaart en de kast die je kiest is wel prima alleen denk ik dat de voeding niet betrouwbaar is...

Dat klopt, de videokaart heb ik al van mijn oude systeem. nvidia geforce GT 220 1GB. Hoezo is de voeding niet betrouwbaar? Is hij te licht?

dat is een A-merk voeding Coolermaster is erg betrouwbaar
extreme power is een model van coolermaster
en past prima bij je systeem

maar wat ben je van plan te gaan doen met dit systeem?

Laatst bewerkt:
Gewoon een thuiscomputer, maar waar photoshop enz. wel lekker snel op draait. En ik heb nu een computer uit 2005 met een AMD Sempron 3100+ (1.8 GHz), dus hij is gewoon aan vernieuwing toe.

Maar nog een vraag, is het moederbord een goede keuze? Of zijn er betere. Dit is wel een vrij nieuwe met sata600 en usb3.0.

prima moederbord zonder twijfel:thumb:

maar zon phenom ii x6 is wel een beetje overkill
ik neem aan dat je veel gaat renderen met photoshop

Laatst bewerkt:
Nee dat valt wel mee, maar die processors zijn zo goedkoop. Voor iets minder geld heb je wel meteen een stuk slechtere processor. En voor die kleine 600 euro, dat heb ik 5 jaar geleden voor een enkel-core 1.8ghz betaald (compleet met pc).

Laatst bewerkt:
Hetzelfde, alleen goedkoper omdat je geen onboard graphics nodig hebt.

ASrock Extreme3, heb ingebouwd in de pc van me vader, echt een top boordje.
mobo kan makkelijk de cpu zelf overclocken, zelfde cpu en hij gaat maximaal op 3440Mhz met alle 6 cores op 100% load. Hij kan naar 3,6 gaan met de load op 1 of 2 cores.

Mobo is zeer goed te noemen en zeker goedkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan