Graag hulp voor samenstelling nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ignarus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Goedendag allemaal,

Ik wilde graag om jullie hulp vragen bij mijn keuze voor een nieuwe desktop. Om precies te zijn, zoek ik second opinions. Ik weet niet of jullie hier aan doen, maar ik hoop het wel. Het probleem is dat ik bij een ander forum slechts feedback krijg van maar één persoon en ik heb weinig verstand van computers. Als ik meerdere meningen heb van mensen met verstand van zaken heb, weet ik beter wat de mening van één persoon is of wat een algemenere mening is. Als jullie de volgende link volgen, komen jullie bij mijn topic in het andere forum uit. Daar staat heel wat informatie over wat ik precies zoek. Elke feedback is welkom.

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?p=712025#post712025

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Ignarus

Welkom bij de Helpmij!

Het wiel opnieuw uitvinden lijkt mij minder handig. Ik ben dan ook na enkele regels van je andere topic gelezen te hebben gestopt.
Jouw vraag is op de Helpmij bijna 'dagelijkse kost'.
Klik op willekeurige topics in deze sectie en je vraag wordt uitputtend beantwoord.

gast0225,

1: Bedankt voor de verwelkoming.

2: Ook als je slechts de eerste paar regels gelezen hebt, dan ben je vast dit tegengekomen "aangezien ik zelf zeer beperkt verstand van computersystemen heb". Dat is geen understatement. Jouw oplossing is: "klik op dit forum genoeg topics aan en puzzel jouw samenstelling daar maar uit, dan kom je er wel achter". Als ik dat zou kunnen, zou ik hier niet om hulp vragen. In mijn eerste post vroeg ik nadrukkelijk om "meerdere meningen heb van mensen met verstand van zaken". Ik vraag niet om een geheel nieuwe samenstelling, ik vraag om kundige mening over de samenstelling die ik op het andere forum aangeboden kreeg (staat in post #5). Een andere/frisse blik. Meerdere mensen = meerdere meningen, en als die meningen overeenkomen, weet ik tenminste dat het goed zit. En als ze verschillen, kan ik een afweging maken van wat wel of wat niet. Maar op deze manier kom ik niet echt verder.

MVG
Ignarus

Jij hebt de bedoeling van mijn reactie wellicht niet helemaal 'meegekregen'. Als jij doet wat ik je adviseer, dan kom je bij bepaalde topics uit waarin mensen over eenzelfde soort machine 'praten' als waarnaar jij op zoek bent. In zo'n topic wordt dan door velen over die machine gediscussieerd. Daar heb jij wat aan want dan lees je de mening van anderen over de besproken hardware. In die zin is het niet zinvol om vanf 0 te beginnen, want topics met machines doals jij die zoekt, worden bij wijze van spreken dagelijks gepost.

hoewel gast0225 wel gelijk heeft is opnieuw beginnen niet echt een probleem voor mij :P
als ik naar het forum kijk zie ik heel wat antwoorden die niet kloppen of verkeerde indruk maken
zij kiezen liever voor Crossfire/SLI ondersteuning en een duurder moederbord/voeding dat is voor de toekomst wellicht fijner maar dat hoeft totaal niet
in de toekomst zullen GPU's zuiniger worden dat is al zeker hoe kleiner de Nano meters des te minder stroom gebruik

Laatst bewerkt:
@ gast0225: OK, ik denk inderdaad dat ik jouw niet helemaal goed begreep. Excuus als ik iets te fel reageerde. Blijft wel staan dat als je iemand doorverwijst naar andere topics die volgens jouw over hetzelfde gaan, het op zijn minst wel zo netjes is om er dan een paar links bij te voegen naar die betreffende topics. Daarbij komt dat er dan ook geen misverstanden kunnen ontstaan over welke topics jij het hebt.

@ firest0rm: Bedankt voor jouw reactie:) Ik had nog een verzoek: zou jij misschien even (in het kort) een vertaling maken naar Jip en Janneke-taal (van de samenstelling & jouw reactie)? Ik begrijp de technische termen/ uitleg niet goed genoeg :confused: :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan