- Lid geworden
- 13 aug 2013
Beste forum helpers,
Een kennis heeft mij gevraagd of ik kan helpen 2 netwerken samen te voegen.
Het concept vind je hier
Elke pc en elk apparaat moet overal bij kunnen. De ene helft is kantoor, de andere woonruimte.
Het modem komt zo dicht mogelijk bij het Wan aansluitpunt.
De (rode) kabels worden Cat6 en de zwarte Cat5e. Kabels langer dan 10 meter heb ik aangegeven.
Er wordt ook gebruik gemaakt van video streaming.
Het modem krijgt een vast IP 192.168.0.1 en dhcp is uit.
De router krijgt een vast IP 192.168.0.2 en dhcp bereik 100-254.
De dns servers van de provider zet ik ook in de router. De router gebruikt geen Wan aansluiting.
Dit zijn mijn vragen...
1. Er staan 4 switches achter elkaar doorgelusd (in serie). Wat zijn de consequenties hiervan?
2. Beide access points staan draadloos in elkaars bereik. Mogen deze dezelfde ssid hebben, of beter van niet?
3. Vanwege beheer bij voorkeur 1 dhcp server. Kan een draadloze pc dan via het modem de dhcp server van de router vinden?
4. Smartphones moeten overal wifi hebben. Zijn hier nog problemen te verwachten?
Heel graag jullie opbouwende aanbevelingen.
Alvast bedankt.
Ronald
Een kennis heeft mij gevraagd of ik kan helpen 2 netwerken samen te voegen.
Het concept vind je hier
Elke pc en elk apparaat moet overal bij kunnen. De ene helft is kantoor, de andere woonruimte.
Het modem komt zo dicht mogelijk bij het Wan aansluitpunt.
De (rode) kabels worden Cat6 en de zwarte Cat5e. Kabels langer dan 10 meter heb ik aangegeven.
Er wordt ook gebruik gemaakt van video streaming.
Het modem krijgt een vast IP 192.168.0.1 en dhcp is uit.
De router krijgt een vast IP 192.168.0.2 en dhcp bereik 100-254.
De dns servers van de provider zet ik ook in de router. De router gebruikt geen Wan aansluiting.
Dit zijn mijn vragen...
1. Er staan 4 switches achter elkaar doorgelusd (in serie). Wat zijn de consequenties hiervan?
2. Beide access points staan draadloos in elkaars bereik. Mogen deze dezelfde ssid hebben, of beter van niet?
3. Vanwege beheer bij voorkeur 1 dhcp server. Kan een draadloze pc dan via het modem de dhcp server van de router vinden?
4. Smartphones moeten overal wifi hebben. Zijn hier nog problemen te verwachten?
Heel graag jullie opbouwende aanbevelingen.
Alvast bedankt.
Ronald