Graag jullie advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Ik heb sinds kort ADSL van Planet met een Speedtouch modem. Daar zit een firewall in. Evenals in de router die daar weer achter zit. En ik heb nog Zonealarm meedraaien. Die had ik al voor mijn voormalige inbelverbinding. Volgens alle testjes op internet zit mijn computer potdicht. De IT jongens op mijn werk adviseren mij om ZA te de-installeren al zijnde overbodig terwijl ik overal ook geluiden hoor om ZA gewoon te houden omdat het modem alleen binnenkomende signalen blokt en niet wat er uitgaat. Tevens kun je daarmee het interne netwerk een beetje regelen. Maar voor wat betreft internetverkeer: De-installeren of gewoon lekker houden??

Als ZA je niet tegen werkt en je er geen last van hebt dan kun je het er gewoon op laten staan.

En ja met ZA kun je ook regelen welke programma's via internet en/of intern netwerk wel/niet mogen draaien.

Ik heb ZA overigens gedeinstalleerd omdat deze behoorlijk tegen het internet delen van WIN XP werkte en ik de weg van de minste weerstand heb genomen :p.

De groeten,
Mark

[edit]
PS je hoeft als prive persoon niet erg bang te zijn voor hackers aangezien die geen belang bij jou pc hebben die mensen kunnen beter een bedrijf hacken (als jij thuis werkt ben je wel weer een doelwit).

Je hebt overigens nu wel virussen die via internet en niet via mail binnenkomen en die worden door een goede firewall (bv ZA) ook tegengehouden.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door TheM

[edit]
PS je hoeft als prive persoon niet erg bang te zijn voor hackers aangezien die geen belang bij jou pc hebben die mensen kunnen beter een bedrijf hacken (als jij thuis werkt ben je wel weer een doelwit).
[/edit]

Ja, dat is wel zo, maar ik heb mijn huis ook graag op slot. Zelfde geldt voor de grote boze internetwereld. Ik heb dan wel geen staatsgeheimen op m'n schijf staan maar ben graag een beetje beveiligd tegen allerlei onheil van bits en bytes. Bedankt voor je antwoord in elk geval.:thumb:
Iemand anders nog ervaringen\ meningen? Hoor ze graag.

ik hoor van iedereen dat ZA meer kapot maakt dan dat het goed doet, en dat een fire-wall niet echt veel doet.... bij mij heeft ZA gezorgd dat ik op een gegeven moment géén msn meer had, geen internet explorer meer had (+ alle websites dus) hoewel ze in de 'veilige zone' stonden.... als hij bij jou goed werkt, mooi voor je! maar over een tijdje (zo ging het bij mij) blokkeert ie steeds meer, en kun je nix meer.
als je dit ondervind, zet 'm dan uit, en je weet waar het aan ligt!

groeten, marc

Geplaatst door m33
ik hoor van iedereen dat ZA meer kapot maakt dan dat het goed doet, en dat een fire-wall niet echt veel doet.... bij mij heeft ZA gezorgd dat ik op een gegeven moment géén msn meer had, geen internet explorer meer had (+ alle websites dus) hoewel ze in de 'veilige zone' stonden.... als hij bij jou goed werkt, mooi voor je! maar over een tijdje (zo ging het bij mij) blokkeert ie steeds meer, en kun je nix meer.
als je dit ondervind, zet 'm dan uit, en je weet waar het aan ligt!

groeten, marc

Hmmm, daar heb ik zelf nooit last van gehad en MSN gooi ik na een verse installatie als eerste van m'n pc en Internet Explorer gebruik ik niet (Lang leve Opera) dus daar lig ik ook niet wakker van. Mijn vraag is meer of het zinvol is om naast een dubbele hardware firewall (modem + router) nog een software firewall te gebruiken. Want daar hoor ik van diverse "kenners" (IT ers en mensen die ik hoog in het vaandel heb staan vwb hun kennis op het gebied van computers) weer verschillende geluiden over. Ben eigenlijk benieuwd wat de doorsnee Helpmijer op z'n pc heeft draaien en of hij daar tevreden mee is.
Maar Marc, ook jij bedankt voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan