graag news(grabit) uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
ik lees de laatset tijd veel over newsgroupen.
die kan je dan downloaden met bv. grabit.
ik zit al de hele middag te stoeien met dit programmatje.
ook las ik van een programmatje dat FTD heet.
hier kan je alles in opzoeken ofzo.
ik ben alle forums al langsgelopen maar niet (echt) wijzer geworden.

klopt het dat als ik zeg dat je eerst een lijst moet downloaden en dat je daardan uitkan zoeken wat ik wil downloaden?!
maar zon lijst downloaden bv. alt.binaries.dvd duurt al vreselijk lang! kan je niet alleen dat je de alleen de namen die je zoekt, in een lijst krijgen.?

wie wil me hierbij helpen?!

Yep, dat zag ik ook net.
Ach, dan moet het toch wel duidelijk zijn nu.......... :-)

Martin.

om even terug te komen op de vraag.
"klopt het dat als ik zeg dat je eerst een lijst moet downloaden en dat je daardan uitkan zoeken wat ik wil downloaden?! "

en kan je daar dan gelijk geen filter opzeten dat je alleen maar die files kom te zien?
anders download je die hele group, toch?

Laatst bewerkt:
klopt het dat als ik zeg dat je eerst een lijst moet downloaden en dat je daardan uitkan zoeken wat ik wil downloaden?! "

Klopt..

Bij een eerste keer de berichten ophalen kan dat idd een tijdje duren, zeker bij een trage verbinding, je praat al snel over een 40mB.
Als je op het tabblad "batch" klikt kan je de voortgang zien, en de grootte van de bestanden.
Nadat een eerste maal alle headers zijn binnen gehaald kan je daarna volstaan met een "incremental update" (op pijltje klikken naast de update groups knop), hiermee haal je dan alleen de nieuwe headers op.
Om bepaalde posts eruit te filteren (= Find knop) zal je toch eerst alle berichten beschikbaar moeten hebben.

Groetjes,
Martin.

dankje Martin!
dit heeft me goed geholpen!
maar nu, als ik die lijst heb (alt.binaries.dvd) dan wordt het hele balkje groen en vervolgens krijg ik een grijs scherm. hoe kan dat, verkeerd geinstaleerd ofzo?
ik zet de vraag wel op opgelost.

Laatst bewerkt:
als ik die lijst heb (alt.binaries.dvd) dan wordt het hele balkje groen en vervolgens krijg ik een grijs scherm. hoe kan dat, verkeerd geinstaleerd ofzo?

Nee hoor, niks verkeerd geïnstalleerd.
Op het tabblad "Batch" staat alleen de voortgang van de gegeven opdrachten.
Als het Batch blad grijs wordt zijn alle opdrachten uitgevoerd.
Als je nadat alles is binnengehaald weer teruggaat naar het tabblad alt.binaries.dvd (in dit geval), zal je alle headers zien staan, vervolgens kan je dan op een bestand dubbelklikken, waarna deze aan de batchlijst wordt toegevoegd (dus wordt gedownload naar de door jouw opgegeven directory op de harde schijf.
Je kunt ook meerdere bestanden selecteren en op de "Grab selected" knop drukken, dan worden ze ook gedownload (voortgang te volgen op batch-blad).

Groetjes,
Martin.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan